וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסיס המבוטחים הפוטנציאלי של גיוון אימאג'ינג גדל ל-140 מיליון בארה"ב ו-29 מיליון באירופה

גתית פנקס

8.9.2003 / 14:39

שירותי הבריאות הממלכתיים של שוודיה ודנמרק יסבסדו שימוש בקפסולה של גיוון למגוון אינדיקציות; גיוון מודיעה על 3 מיליון מנויים פוטנציאליים בטקסס שיסבסדו שימוש בקפסולה



בסיס המבוטחים הפוטנציאלי של חברת גיוון אימאג'ינג הישראלית ממשיך לצמוח באירופה ובארה"ב כאשר חברות ביטוח נוספות מודיעות כי יסבסדו שימוש בקפסולה של החברה לאיתור מחלות במעי הדק. החברה מיקנעם הודיעה היום כי שירותי הבריאות הממלכתיים בדנמרק ובשוודיה וכן ביטוחי Blue Cross ו-Blue Shield בטקסס, ארה"ב, החלו לכסות שימוש בקפסולה כאמצעי אנדוסקופיה למגוון של פרוצדורות.



הכיסוי הביטוחי הינו עבור 5.4 מיליון אזרחיה של דנמרק וכן עבור 5.3 מיליון תושבי שוודיה (60% מ-8.8 מיליון תושביה). אלה יזכו לכיסוי עבור מגוון הפרעות קיבה ומעיים כולל מחלת קרוהן, גידולים ודימומים פנימיים לא מוסברים. כתוצאה מכך, כעת לחברה כיסוי מורחב במדינות פורטוגל, אוסטריה, שוודיה ודנמרק שיכולים ליהנות ממנו 29 מיליון תושבים.



יורם אשרי, סמנכ"ל הפיתוח של גיוון, מציין כי באירופה ובארה"ב הכיסוי הביטוחי הוא שונה. באירופה הכיסוי הינו עבור רוב האינדיקציות כמו תסמונת המעי הרגיז, דלקת המעי, מחלת קרוהן, כיב קיבה ודימומים לא מזוהים במעי הדק (פרט לצליאק) בעוד שבארה"ב, האישורים הינם לרוב רק לאינדיקציה של דימום. בנוסף, אין באירופה דרישה לביצוע פרוצדורות נוספות טרם השימוש בקפסולה (כמו בדיקות אנדוסקופיות ובדיקות רנטגן), וניתן בצורה ישירה לקבל כיסוי על שימוש בקפסולה כאמצעי ראשון.



על כן, גם הודעת החברה על הכיסוי הביטוחי בטקסס היא חשובה. 3 מיליון המנויים של Blue Cross ו- Blue Shield מטקסס הצטרפו לבסיס הפציינטים הפוטנציאלי של החברה והם יוכלו כעת לאבחן גם מחלות מעיים וקיבה אחרות בנוסף לדימומים לא מוסברים. וכך, עלה המספר הפוטנציאלי של מבוטחים היכולים לבצע אבחונים מורחבים ל-9.5 מיליון בארה"ב.



הטכנולוגיה של גיוון לאבחון פגעים במעי הדק כוללת קפסולה (M2A) שמוחדרת לגוף בבליעה, ולאחריה הפציינט לובש מעין חגורה המתעדת ומקליטה את תנועת הקפסולה. הערכה כוללת מצלמת וידאו, סוללות ומשדר, השולח נתונים למערכת שמצויה אצל הרופא המטפל. ככלל, לגיוון בסיס מבוטחים של 140 מיליון בארה"ב - מתוכם 107 מכוסים בביטוח פרטי ו-33 בביטוח ציבורי (Medicare). הפוטנציאל בארה"ב הוא של כ-240 מיליון מבוטחים אפשריים.



אשרי מסביר כי בעוד שבארה"ב זכאים לקבל ביטוחים ממשלתיים פנסיונרים (Medicare) או בעלי הכנסות נמוכות (Medicaid) והיתר נאלצים לפנות לשירותי ביטוח פרטיים, הרי שבאירופה בדומה לישראל יש ביטוח בריאות ממלכתי שמכסה 100% מהאוכלוסיה. לדבריו, חלק מחברות הביטוח בארה"ב שלהן ביטוח רק לאינדיקציות של דימום ירחיבו בקרוב את הכיסוי הביטוחי שלהן לאינדיקציות נוספות.



בניגוד לארה"ב, שם החברה מוכרת בצורה ישירה את הקפסולות במחיר של 450 דולר ליחידה, באירופה המחיר הוא גבוה מעט יותר, שכן הקפסולות נמכרות שם באמצעות מערך מפיצים. לדברי אשרי, המחיר לקפסולה באירופה הוא סביב 510 יורו.



החברה דיווחה באחרונה על הכנסות של 9.7 מיליון דולר ברבעון השני ועל הפסד של 3.3 מיליון דולר. כמו כן, החברה שרפה ברבעון 3.5 מיליון דולר כך שבקופתה 25.9 מיליון דולר. שווי השוק של גיוון בנאסד"ק הוא כ-310 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully