וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאור ההצלחה בהנפקת ההדס: פועלים אי.בי.אי תקיים מכרז להגדלת הכמות הסחירה לחצי מיליארד שקל

הרצל לקס

8.9.2003 / 14:51

מחזור המסחר היומי הממוצע בהדס מאז הונפק: כ-33 מיליון שקל; ההנפקה החדשה - על רקע פקיעת הגלבועים ביום ראשון וביטול הנפקות אג"ח דולריות של אקסלנס ולאומי ושות'



פועלים אי.בי.אי תקיים מחר מכרז למשקיעים מוסדיים למכירת תעודות ההדס-התחייבות דולרית סחירה, כדי להגדיל את הכמות הסחירה בשוק לחצי מיליארד שקל. בהנפקה הראשונה שבוצעה בסוף אוגוסט נמכרו תעודות הדס בהיקף של 300 מיליון שקל, וחברה בת של המנפיקה רכשה תעודות ב-100 מיליון דולר נוספים.



המכרז שיתקיים מחר נועד להקדים את פקיעת סדרת הגלבוע 6540 בהיקף של כמיליארד וחצי דולר ביום ראשון הקרוב. התעודות במכרז מחר יימכרו לפי השער היציג של יום חמישי הקרוב, והסליקה הכספית תתבצע ביום ראשון שלאחר מכן במקביל לפדיון הגלבועים.



בפועלים אי.בי.אי החליטו על ההנפקה הנוספת לאור ההצלחה בה זכה ההדס מאז הונפק. מחזור המסחר היומי הממוצע בתעודות ההדס עומד על כ-33 מיליון שקל, והוא סווג כאג"ח קונצרניות צמוד מט"ח.
תעודות ההדס מאפשרות למשקיעים לסחור בדולר באופן רציף באמצעות הבורסה, כשטווחי המחירים בין קנייה ומכירה נמוכים יחסית ועומדים על 0.2 אגורה.



ההודעה על הנפקת ההדס החדשה באה על רקע ידיעות על ביטול הנפקות אג"ח דולריות שתוכננו גם הן כתחליף לגלבועים הפוקעים. לאומי ושות', שתיכנן להנפיק איגרת חוב צמודת מט"ח ונושאת ריבית בשם גלובל פייננס בהיקף של כ-200 מיליון שקל, ואקסלנס שתיכננו להנפיק את הבשן - אג"ח צמודת מט"ח חדשה, גם היא בהיקף של כ-200 מיליון שקל, ביטלו את ההנפקות המתוכננות מפאת המצב הבטחוני וירידת התשואות בשוק האג"ח האמריקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully