וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד האוצר מתכוון להדק את הפיקוח על אגד ודן

אלי דניאל

8.9.2003 / 15:36

מבקש להכריז עליהם כעל "גופים נתמכים". משמעות ההכרזה תחיל על שני המובילים את ההסדרים המחייבים את המגזר הציבורי בנושא שכר לרבות חריגות והפחתות

משרד האוצר הודיע היום לקואופרטיב אגד ולחברת התחבורה הציבורית דן על כוונת שר האוצר, בנימין נתניהו, להכריז עליהם כעל "גופים נתמכים", בהתאם לחוק יסודות התקציב, התשמ"ה-1985.

משמעותה של ההחלטה האמורה הינה מתן האפשרות למשרד האוצר להדק את הפיקוח על פעילותם של שני הגופים. בין היתר, ההכרזה תחיל על אגד ודן את ההסדרים המחייבים את המגזר הציבורי בנושא שכר, לרבות חריגות והפחתות, ובנוסף ניתן יהיה לבקר ולאשר את מסגרת האשראי וההלוואות ששני הגופים נחשפים אליהן. ההכרזה על אגד ודן כ"גופים נתמכים" תוביל גם לכך שניתן יהיה לקבל נתונים ודיווחים שוטפים הקשורים לפעילותם.

הרקע להחלטה שהתגבשה באוצר - העובדה שפעילותן של אגד ודן מתאפיינת בסבסוד כבד של הממשלה. כך, סבסוד הממשלה הניתן לשני הגופים הללו, המהווה כ-97% מסך הסובסידיה לתחבורה הציבורית, בעוד שמפעילים פרטיים של תחבורה ציבורית, המהווים כ-13% מהענף, זוכים לסבסוד בשיעור של 3%, בלבד מסך הסובסידיה הממשלתית לענף. על פי נתוני הממשלה, קואופרטיב אגד מהווה כ-67% מענף התחבורה הציבורית ואילו חברת דן מהווה כ-20% מענף זה.

בשנת 2003 לבדה עתידה הממשלה לשלם לחברות התחבורה הציבורית סובסידיה בהיקף כולל של כ-1.6 מיליארד שקל, מזה כ-1.2 מיליארד שקל יועברו לקואופרטיב אגד וכ-350 מיליון שקל יועברו לחברת דן. מאידך, סך הפדיון נטו מנוסעים אצל שני המובילים מגיע לכ-1.6 מיליארד שקל, כך שהסובסידיה המשולמת מתקציב המדינה לאגד ודן זהה בהיקפה להכנסותיהם מהנוסעים.

במשרד האוצר מעריכים כי ההכרזה על אגד ודן כעל "גופים נתמכים" תוביל להידוק הפיקוח על פעילותם, לריסון הוצאות התפעול בענף, ובטווח הארוך יותר, אף להפחתת תעריפי הנסיעה ותשלומי הסובסידיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully