וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מתנגד לפטור ממס ליוצאים לפנסיה מוקדמת: "זה תמריץ לאי עבודה"

אמיר טייג

8.9.2003 / 14:32

שר האוצר: "להעלות מסים בזמן מיתון זה אובדני"; "נקדם הוצאת קופות הגמל מניהול הבנקים - לא משליטתה אלא מניהולם - כך נגדיל התחרותיות בשוקי הביטוח והבנקאות"



"להעלות מסים בזמן של מיתון זה אובדני", מצטט שר האוצר בנימין נתניהו את מגזין "אקונומיסט". לדבריו, "אנו נמשיך להוריד מסים". את הדברים נשא שר האוצר בכנס מעריב קונגרסים העוסק בנושא הרפורמה בפנסיה.



"פטור ממס לאלו שיוצאים לפנסיה מוקדמת הוא תמריץ לאי עבודה. הכוונה היא פטור ממס לתקופה בה היציאא לפנסיה המוקדמת עד הגעה לגיל פנסיה רשמי", אומר נתניהו בתגובה לכתבה של צבי זרחיה שהתפרסמה הבוקר ב"הארץ", לפיה גברים בני 60 ונשים בנות 55, שיצאו לפנסיה לפני גיל הפרישה (65 לגברים ו-60 לנשים) יחויבו בתשלום מס מלא על הגמלה שיקבלו עד גיל הפרישה - על פי הצעת האוצר לתקציב המדינה לשנת 2004.



"השינויים בפנסיה שעושים בישראל הם שינויים שמדינות רבות אחרות יודעות שהן צריכות לעשות אך אין להן את האומץ. מוכרחים לעשות את זה. אנו משיגים אפקט כפול - הצלת הפנסיה ורפורמה בשוק ההון. אנו נקדם את הוצאת קופות הגמל מניהול הבנקים - לא משליטתה אלא מניהולם. כך נגדיל את התחרותיות בשוק הביטוח ובשוק הבנקאות" אומר שר האוצר.



נתניהו מוסיף כי "היום יודעים כי שינויים שאנחנו מדברים עליהם - בסוף אנו גם עושים - ללא קשר לעמדות של רבים מחברי מרכז של כל מיני מפלגות. הנהנים בראש ובראשונה מהגדלת התחרות יהיו השכבות החלשות. זה שינוי שצריך לעשות - ויש לי הרגשה כי שינוי זה הולך ונהיה קל יותר".



"קצבאות ילדים - שיטה שהיתה נהוגה רק בישראל - מיצרת תמריץ לאנשים לייצר ילדים, וילדים אלו תפקידם בחיים יהיה לגדל ילדים. כדי לממן את זה צריך לגבות יותר יותר מס", אומר שר האוצר, "צריך לתת קצבאות - לנכים שאינם יכולים לעבוד ולהתחרות בשוק הפתוח אבל לא למי שמסוגל לעבוד".



"בישראל יש הלובי המפותח ביותר להגדלת נטל המס והגדלת התקציב. רק בישראל, כי בשאר העולם הבינו כי אין זה הצעד הנכון. גם בלייר הדמוקרטי השאיר ואף הגדיל את השינויים שעשתה טאצ'ר - אין דרך אחרת להיטיב עם הכלכלה", מוסיף שר האוצר.



נתניהו אומר כי "הלכנו בדרך שקיבעה אותנו ברמת תוצר של 16-17 אלף דולר לנפש. הרפורמה בשוק ההון היא חלק אינטגרלי בשינויים שאנו מכניסים על מנת לצאת מקבעון זה - ולעבור לצמיחה. במחצית השנייה של השנה הקרובה אנו נפנה לבחון את רמת הרגולציה בישראל ונפעל להתיר קשרים. הקו המנחה שלי הוא להעביר את חובת הההוכחה לנחיצות הרגולציה לרגולטור. השיטה הכלכלית שלי דומה לשיטה הפוליטת שלי - דמוקרטיה".



"אנו רוצים ככל האפשר להוציא את הכוח מקבוצות קטנות ולהעביר אותו לאזרחים לציבור - זה ייתן את התוצאה הכללית והחברתית הטובה ביותר זה המהות של השינויים שלנו עד כה וגם בהמשך. כבר השנה נעבור למצב של צמיחה - אך מה שחשוב זה להתמיד בדרך הזאת לאורך שנים רבות. בצורה זו נביא שגשוג ורווחה לאזרחי ישראל", מסכם שר האוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully