וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האג"ח של ממשלת ארה"ב רושמות עליות שערים לאחר שמשרד האוצר הודיע כי ימכור השבוע אג"ח בהיקף נמוך מהצפוי

רן דוידוב

8.9.2003 / 19:17

התשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ל-4.32% מ-4.35% אמש; מוקדם יותר זינקה התשואה עד 4.393% על רקע קריאתו של הנשיא בוש להקצות 87 מיליארד דולר למימון הכוחות בעיראק ובאפגניסטאן



במסחר באג"ח של ממשלת ארה"ב נרשמות כעת עליות שערים לאחר שמשרד האוצר האמריקאי הודיע כי בכוונתו למכור השבוע כמות נמוכה מהצפוי של אג"ח ל-5 ו-10 שנים.



התשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ל-4.32% מ-4.35% אמש.



משרד האוצר האמריקאי הודיע כי ימכור השבוע אג"ח ל-5 שנים בשווי 16 מיליארד דולר ואג"ח ל-10 שנים בשווי 13 מיליארד דולר. השוק צפה כי האוצר ימכור אג"ח בשווי 18 ו-15 מיליון דולר, בהתאמה.



משרד האוצר האמריקאי עבר לאחרונה מהליך מכירה רבעוני של אג"ח ארוכות טווח להליך מכירה חודשי כדי לסייע לממשל הפדרלי לממן את הגירעון התקציבי ההולך וגדל כתוצאה מהתגברות ההוצאות הביטחוניות וממדיניות קיצוץ המסים של הנשיא בוש.



בתחילת יום המסחר נרשמו ירידות בשוק האג"ח, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים זינקה ל-4.393% בשל ההערכה כי קריאת הנשיא בוש להגדלת מימון המלחמה בטרור תביא להגדלת היקף הנפקות האג"ח הממשלתיות.



אתמול בלילה אמר בוש כי בכוונתו לפנות לקונגרס בבקשה להקצות 87 מיליארד דולר למימון כוחות הכיבוש בעיראק ובאפגניסטאן. בוש פנה גם בבקשה לסיוע פיננסי מצד חברות נוספות במועצת הביטחון.



בשבוע שעבר נקטעה העלייה הממושכת בתשואות על האג"ח הממשלתיות לאחר שדו"ח תעסוקה גרוע ונאום שנשא חבר הבנק הפדרלי, בן ברננקה, הפחיתו את ציפיות השוק להעלאת ריבית של הבנק הפדרלי ברבעון הראשון של 2004. קודם לכן זינקה התשואה על האג"ח ל-10 שנים מ-3.07% באמצע חודש יוני ועד 4.60%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully