וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ': נטישת שוק האג"ח הממשלתיות ע"י משקיעים מאסיה עשויה להרחיב הגירעון בחשבון השוטף של ארה"ב

סוכנויות הידיעות

8.9.2003 / 19:34

האסטרטג מרסל קאסומוביץ' אמר כי כבר ניכרת ירידה בהשקעות הזרות באג"ח של חברות המשכנתאות הממשלתיות פרדי מאק ופאני מיי



משקיעים מאסיה, המשקיעים הזרים הגדולים ביותר בשוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב, עשויים לצמצם את ההחזקות שלהם באג"ח אלה, ובכך לשלול מקור מימון מרכזי מממשלת ארה"ב ולהביא להתרחבות הגירעון בחשבון השוטף. כך הזהיר אסטרטג מריל לינץ', מרסל קאסומוביץ'.



ירידה ניכרת בהשקעות הזרות באג"ח של חברות המשכנתאות הממשלתיות פרדי מאק ופאני מיי כבר נרשמה, הוסיף.



משקיעים מאסיה נהרו בשנים האחרונות לשוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב. משקיעים מסין, מיפאן, מדרום קוריאה ומהונג קונג החזיקו במשותף אג"ח ממשלתיות בשווי 696 מיליארד דולר בסוף חודש יוני, לעומת 512 מיליארד דולר בסוף 2001, לפי נתוני משרד האוצר האמריקאי.



מדינות אסיה מנצלות את הכנסותיהן מיצוא סחורות לארה"ב כדי לרכוש נכסים בארה"ב, דבר שמסייע להחליש את המטבעות שלהן לעומת הדולר האמריקאי. בכך הן מבטיחות שמחירי מוצרים מאסיה הנמכרים בארה"ב יישארו נמוכים.



אלא שבחודשים האחרונים, לנוכח ההערכות הגוברות כי הגיעה ההתאוששות הכלכלית המיוחלת, החלו המשקיעים מאסיה למכור את ההחזקות שלהם באג"ח ממשלתיות אמריקאיות, וגרמו בכך לנפילת מחירי האג"ח.



גורם נוסף להתגברות מכירות האג"ח הוא הלחץ שמפעילה ארה"ב על ממשלות באסיה לאפשר שינוי בשערי החליפין של מטבעותיהן, ובראשו הלחץ האמריקאי על סין לבטל את קיבוע שער המטבע שלה המבוסס על טענת ארה"ב כי סין מותירה בכוונה את שער היואן נמוך כי לתמוך ביצוא שלה.



תיאוריה מעניינת שרצה היום בשוק טוענת כי נפילת שוק האג"ח בחודשים יולי-אוגוסט נבעה לא רק ממימושים ומההתאוששות הכלכלית, אלא מ"חרם" שהטיל הבנק המרכזי של סין על רכישת אג"ח ממשלתיות אמריקאיות, בגלל לחץ מצד ממשלת ארה"ב לבטל את קיבוע מטבע היואן.



עם זאת, במידה שסין ומדינות נוספות באסיה יאפשרו למטבעות שלהן להתחזק לעומת הדולר האמריקאי, הצורך שלהן להיות מושקעות בנכסים אמריקאיים ילך ויפחת. יתרה מזאת, צמצום חד בהחזקות אמריקאיות של משקיעים מאסיה צפוי לגרוע מקור מרכזי למימון השקעות בארה"ב, וכתוצאה מכך גם להתרחבות הגירעון בחשבון השוטף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully