וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש המחוזי לא קיבל את בקשת דיסקונט ופועלים למנות כונס נכסים זמני לחברת הליסינג ענבר ליס ופיננסים

אסף ברגרפרוינד

8.9.2003 / 19:48

הבנקים טענו כי לחברה אין יכולת פיננסית להחזיר את חובותיה. השופטת ציינה כי נימוק זה אין בו בכדי להצדיק מינוי כונס נכסים ללא קבלת תגובת החברה



בית המשפט המחוזי בתל אביב לא קיבל את בקשת בנק דיסקונט ובנק הפועלים למנות כונס נכסים זמני לחברת הליסינג ענבר ליס ופיננסים , ללא קבלת עמדת החברה בעניין. השופטת דניה קרת-מאיר קבעה דיון במעמד כל הצדדים לעוד שבועיים. חובות החברה לבנקים מסתכמים בכ-37 מיליון שקל. הבנקים טענו כי לחברה אין יכולת פיננסית להחזיר את חובותיה. השופטת ציינה כי נימוק זה אין בו בכדי להצדיק מינוי כונס נכסים ללא קבלת תגובת החברה.



חברת הליסינג ענבר ליס ופיננסים לשעבר זלר אבלגון ליסינג שבבעלותם של אהרון זלר וראובן אבלגון, לשעבר מנהלים בקבוצת החברה לישראל, עוסקת במתן הלוואות לצורך רכישת כלי רכב וציוד תעשייתי. מהבקשה שהגישו הבנקים נטען כי במהלך השנים 2001-2002 נקלעה החברה לקשיים תזרימיים והתקשתה לעמוד בהתחייבויותיה תוך שהיא חורגת ממסגרות האשראי המאושרות.



בבקשה נטען כי באותה תקופה ביקש דיסקונט מהחברה להנהיג "משמעת תזרימית" ולהימנע מחריגות במסגרת האשראי שאושר לה וכן לפרוע ולהקטין את חובותיה, ולאחר שהחברה לא עמדה בהתחייבויותיה נאלץ הבנק להעמיד לפרעון מיידי את כול ההלוואות שהעמיד לרשותה.



לטענת הבנקים כיום החברה אינה מסוגלת מבחינה כלכלית ותזרימית לפרוע את ההלוואות שלקחה מהבנקים. בבקשה נטען בנוסף כי מבדיקה שערך דיסקונט באמצעות משרד רואי החשבון ליאון אורליצקי התברר כי החברה נמצאת כיום במצב של חדלות פרעון הן ברמה התזרימית והן ברמה הכלכלית. לטענת הבנק, תמונה דומה עולה מקריאת הדו"חות הכספיים האחרונים של החברה.



לטענת בנק דיסקונט ופועלים לאור מצבה הקשה של החברה הם מבקשים לפעול בדחיפות על מנת לשמור על הבטחונות שיש להם בנכסי החברה. הבנקים מבקשים למנות את רו"ח שי ניסן על מנת שיפעיל את החברה במתכונות ובעליות שימצא לנכון מבחינה כלכלית, תוך חיסכון בעלויות ההפעלה שלה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully