וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק עלה ב- 1.6%

שירלי יום-טוב

8.9.2003 / 23:39

לנאופטיקס זינקה ב-17% במחזור גבוה. סביינט עלתה ב-9.5% לאחר שה-FDA אישר לה הפעלת מתקן ייצור לדלטסטריל. ורינט הוסיפה 10%. קומברס עלתה ב-0.3% בלבד למרות הדו"ח החיובי

וול סטריט פתחה את שבוע המסחר בעליות, לאחר שביום שישי האחרון נרשמו מימושים והמדדים נעלו את המסחר בירידות. העלאת המלצה מצד בית ההשקעות קרדיט סוויס למניית IBM מסייעת היום למניות מגזר הטכנולוגיה, והנאסד"ק עולה ב-1.2%. הדאו מוסיף 0.8%. בבית ההשקעות ציינו היום כי IBM היא שחקנית קלאסית מבין החברות שעשויות להציג התאוששות מעט מאוחרת בעקבות התאוששות צפויה של מגזר ה-IT.

עוד ברקע זירת המסחר היום נאומו של הנשיא בוש אמש, בדבר כוונתו לבקש מהקונגרס תקציב בסך של 87 מיליארד דולר, כדי לסייע לכוחות האמריקאיים בעיראק. בוש ציין אתמול כי המלחמה נגד הטרור תארך זמן מה, והיא דורשת הקרבות כאלה ואחרות. בוש אמר כי עלויות המלחמה בטרור הן חלק מהגורמים שהביאו לעלייה בגירעון של ארה"ב.

בין החברות הישראליות הנסחרות מרכזת היום עניין מניית סביינט (סימול SVNT), שעולה ב-7.5% למחיר של 4.9 דולרים במחזור גבוה בעקבות הודעת החברה על קבלת אישור ה-FDA למתקן ייצור עבור תרופת הדלטסטריל. סביינט חתמה בעבר עם חברת Sabex הקנדית על הסכם לייצור המוצר, המשמש כזריקה לטיפול ברמת הורמון הטסטוסטרון. כעת תוכל סביינט להגביר את מכירות המוצר, שתרם ל-4.5% מכלל ההכנסות ברבעון השני של 2003 - 1.4 מיליון דולר.

מניית קומברס עולה ב-1.7% למחיר של 18 דולר לקראת פרסום תוצאות הרבעון השני היום לאחר תום המסחר. בבתי ההשקעות המכסים את קומברס טכנולוג'י משוכנעים שהיא תציג היום שיפור בתוצאות ועמידה בתחזיות, ומציינים כי היא צועדת במסלול הנכון להגיע למטרתה - רווחיות עד סוף השנה. קומברס צפויה לדווח על הכנסות של 185 מיליון דולר לרבעון השני עם סטייה אפשרית של 5% לכל כיוון (כלומר, 171.5-189.6 מיליון דולר). ממוצע התחזיות מדבר על הכנסות של 185 מיליון דולר. החברה מצפה להפסד של 4 סנט למניה (7.5 מיליון דולר). רמת האיזון שלה ברבעון השני היא כ-195 מיליון דולר, והיא מקווה להוריד אותה עוד בהמשך השנה. מאז סיום הרבעון הראשון של קומברס (בסוף יולי) הוסיפה המניה 21%, ושווי השוק שלה מסתכם ב-3.3 מיליארד דולר.

מניית ורינט עולה ב-9% למחיר של 26.2 דולר, ואולטיקום מוסיפה 4% למחיר של 11.9 דולר. שתי החברות הבנות של קומברס טכנולוג'י ידווחו אף הן היום לאחר המסחר.

מניית טבע מוסיפה 0.4% למחיר של 59.9 דולר על רקע הודעת החברה על הגשת בקשה למינהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA, בנוגע לאישור תרופת ה-Rasagiline לטיפול במחלת הפרקינסון. בקשתה של החברה הישראלית מתבססת על שלושה ניסויים קליניים שלב 3, שנערכו בחולים בשלב ההתחלתי ובשלב המתקדם של מחלת הפרקינסון. טבע עתידה להגיש בקשה דומה בשוק האירופי המשותף בהמשך השנה.

חברת גיוון אימג'ינג הודיעה כי שירותי הבריאות הממלכתיים בדנמרק ובשוודיה וכן ביטוחי Blue Cross ו-Blue Shield בטקסס, ארה"ב, החלו לכסות שימוש בקפסולה כאמצעי אנדוסקופיה למגוון של פרוצדורות. הכיסוי הביטוחי הוא עבור 5.4 מיליון אזרחיה של דנמרק וכן עבור 5.3 מיליון תושבי שוודיה, בסיס המבוטחים הפוטנציאלי של גיוון אימאג'ינג. שווי השוק של גיוון מסתכם בכ-310 מיליון דולר, והמניה עולה ב-4% למחיר של 12.6 דולר.

עוד בולטות: מנייתלנאופטיקס מוסיפה 10% למחיר של 8.7 דולרים במחזור גבוה וסרגון עולה ב-7.5% למחיר של 5 דולרים, אף היא במחזור ער. אורבוטק ממשיכה להתחזק, ועולה ב-4.5% למחיר של 23.3 דולר בהמשך ישיר לעליה של כ-10% ביום שישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully