וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השפעת האירועים הבטחוניים מתפוגגת: הדולר היציג - 4.451 שקלים

9.9.2003 / 15:45

היורו היציג עלה ב-0.25% ונקבע על רמה של 4.956 שקלים. בנק אגוד: מרבית הבנקים נמצאים ברמת הדולר הנוכחית בחשיפה חיובית לדולר


השפעת האירועים הבטחוניים והמדיניים של הימים האחרונים על השווקים הולכת ומתפוגגת. הדולר היציג רשם היום ירידה של 0.2% ונקבע על רמה של 4.451 שקלים. יש לציין כי היציג החדש זהה ברמתו לרמה בה סגר הדולר את יום המסחר אתמול. היורו היציג עלה היום קלות ב-0.25% ונקבע על 4.956 שקלים. אומנם עליות השערים בבורסה מתמתנות בשעה זו, אך הן עדיין מקרינות לחיוב על האווירה בשוק המט"ח.

לאחר קביעת היציג רושם הדולר במסגרת המסחר הבינ-בנקאי עלייה קלה לרמה של 4.453 שקלים. גם היורו מתחזק בשעה זו ב-0.14% ונסחר ברמה של 4.963 שקלים.

אתמול היה יום המסחר הראשון במט"ח לאחר אירועי סוף השבוע. במהלך המסחר זינק הדולר ב-0.7%, אך העלייה החדה התמתנה במהלך שעות המסחר, כך ששערו היציג של הדולר נקבע על רמה של 4.46 שקלים, כ-0.41% מעל רמת היציג הקודם. שערו היציג של היורו רשם עלייה חדה של 1.66%, וזאת על רקע חולשתו של השקל מול הדולר, וכן ירידת הדולר מול היורו בעולם ביום שישי בערב.

מחדר המסחר של בנק אגוד נמסר כי המסחר שב להיות רגוע, והדבר מאופיין גם על ידי רמת סטיות התקן לטווח קצר, שירדה ביממה האחרונה. אתמול במהלך המסחר הופיעו מעט זרים אשר רכשו דולרים כנגד היצעים של הבנקים, מוסר אחד הסוחרים, ומציין כי כפי הנראה מרבית הבנקים נמצאים ברמות הדולר הנוכחיות בחשיפה חיובית לדולר. לגבי השפעות תקציב 2004 על המסחר, ממעיט הסוחר בחשיבות התקציב ואומר כי החדשות לגבי שינוי יעד הגירעון והקיצוץ כבר היו מגולמים ברמות הנוכחיות.

אתמול הוצג לציבור הצעת תקציב האוצר לשנת 2004. הצעת התקציב כוללת התאמה תקציבית של 10 מיליארד שקל והעלאת יעד הגירעון מ-3% המתוכנן ל-4%. בהיתחיסו לנושא זה אמר אמש נתניהו כי שינוי יעד הגירעון קיבל אוזן קשבת בממשל האמריקאי ורמז כי לא התגלתה התנגדות שם למהלך זה. יש לציין כי במסגרת הסכם הערבויות, התחייבה ישראל לעמוד ביעד גירעון של 3%, ולפיכך תגובת הממשל חשובה מאוד בנושא זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully