וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק במניה כקדימון

8.9.2003 / 12:32

מאז סיום הרבעון השני זינקה קומברס ב-21%. היום לאחר המסחר תפרסם החברה תוצאות כספיות וההערכות הן כי היא תעמוד בתחזיות ותדווח על רבעון שלישי ברציפות של צמיחה. המשקיעים עדיין ממתינים לרווחיות



מאז סוף יולי, סיום הרבעון השני עבור קבוצת קומברס טכנולוג'י , זינקה מניית החברה בכ-21% וריכזה עניין רב. סנטימנט המשקיעים הוא חיובי ביותר על רקע הערכות לפיהן מגזר התוכנה כולו מתאושש וההזדמנויות העומדות בפני החברה מתגברות. היום תפרסם החברה, יחד עם החברות הבנות ורינט ואולטיקום , את תוצאותיה הכספיות לסיכום הרבעון השני ונראה כי מירב תשומת הלב של המשקיעים תופנה לכיוון ההדרכה להמשך. האם ניתן יהיה ללמוד על התייצבות - שלא לומר התאוששות - בעסקי החברה? האם נצפה היום ברבעון שלישי ברציפות של צמיחה?



בבתי ההשקעות המכסים את החברה משוכנעים שקומברס תציג היום שיפור בתוצאות ועמידה בתחזיות, ומציינים כי היא צועדת במסלול הנכון להגיע למטרתה - רווחיות עד סוף השנה. ברבעון הראשון של השנה הציגה החברה הכנסות של 180.5 מיליון דולר והיום היא מקווה להציג הכנסות של 185 מיליון דולר לרבעון השני עם סטייה אפשרית של 5% לכל כיוון (כלומר, 171.5-189.6 מיליון דולר). מדובר בטווח רחב וממוצע התחזיות מדבר על הכנסות של 185 מיליון דולר.







ההפסד התפעולי של קומברס ברבעון הראשון היה 16.4 מיליון דולר בהכללת הוצאות חד פעמיות ורווחי הון וההפסד הנקי הסתכם ב-5.8 מיליון דולר או 3 סנט למניה. בנטרול הוצאות חד פעמיות ההפסד היה 7.6 מיליון דולר או 4 סנט למניה. ברבעון השני קומברס מצפה להפסד של 4 סנט למניה (7.5 מיליון דולר). רמת האיזון שלה ברבעון השני היא כ-195 מיליון דולר והיא מקווה להוריד אותה הלאה בהמשך השנה.



קומברס (CNS), שאחראית על 80% מהכנסות קומברס טכנולוג'י, מספקת מערכות תוכנה וציוד לשירותי מולטימדיה מתקדמים ברשתות תקשורת עבור מפעילי תקשורת קווית וסלולרית. בין שירותי החברה הבולטים: תיבות קוליות, SMS ,MMS. החברה הבת ורינט מתמחה בפתרונות תקשורת לאבטחה ולמעקב במערכות וידיאו דיגיטליות, ומודיעין עסקי. אולטיקום, החברה הבת הנוספת היא ספקית תוכנת רשת לשירותי תקשורת סלולרית, קווית ואינטרנט. שווי השוק של קומברס טכנולוג'י הוא 3.3 מיליארד דולר ובקופתה 2.2 מיליארד דולר לאחר גיוס אג"ח מוצלח של 420 מיליון דולר שבוצע ביוני. בדו"חות הרבעון הראשון סך אמצעיה הנזילים היה 1.75 מיליארד דולר.



שיפור בתקשורת הקווית בעתיד, בוויירלס עכשיו



מה קרה בשוק ברבעון השני שניתן להקיש ממנו על תוצאות החברה? נתמקד בתחום התיבות הקוליות. בתי ההשקעות המכסים את החברה מעודדים מן המגמות שהוצגו ברבעון השני ע"י חברות הוויירלס הגדולות בארה"ב וכן מאלה הצפויות בתחום התקשורת הקווית - Wireline - בהמשך השנה.



רוב ספקיות שירותי וויירלס בארה"ב הציגו ברבעון השני צמיחה חזקה במנויים בהשוואה לרבעון הראשון ודיווחו על תוצאות חזקות. כך, מספר מנוייה של AT&T וויירלס גדל ב-57.6% ברבעון השני בהשוואה לזה הראשון; מספר מנוייה של סינגולר צמח ב-186%; אצל נקסטל היתה צמיחה צנועה יותר, של 23%; ספרינט PCS צמחה ב-210% ומספר מנוייה של וריזון גדל ב-55.5%.



"מאחר שעסקי התיבות הקוליות מהווים 80% מהכנסותיה של קומברס, הרי שתוכל להיות לנתונים אלה השפעה חיובית על תוצאותיה הכספיות, במיוחד בהתחשב בכך שחלקן לקוחותיה" - אומרים בבית ההשקעות Advest. הם מציבים למניה מחיר יעד של 20 דולר - גבוה ב-12.8% ממחירה הנוכחי - ומציינים כי חולשה של המניה תהיה הזדמנות לרכישתה.



גם החברה עצמה נתנה באחרונה אינדיקציה לשחרור תקציבים ולשיפור. "בשני הרבעונים האחרונים הביצועים שלנו היו טובים יותר משל שאר החברות בשוק שבו אנו פועלים", אמר דיוויד קריינברג, סמנכ"ל הכספים של החברה. "אנו בהחלט יכולים לקוות כעת כי הימים שבהם ההכנסות ירדו מרבעון לרבעון נמצאים מאחורינו. אם נמשיך כך, עד סוף 2003 נוכל לדעת בוודאות שיש התאוששות בשוק, ולא רק שיפור נקודתי", אמר.



ב-Jefferies מגלים סימני אופטימיות מיוחדים ומצפים להפסד של סנט למניה היום - טוב ב-3 סנט מהקונצנזוס. הם מצפים לצמיחה של 2% בקומברס (הכנסות של 130 מיליון דולר); של 5% בורינט (הכנסות של 46.5 מיליון דולר); ולירידה של 1% בהכנסותיה של אולטיקום (9 מיליון דולר).



לאחר שהטרנד בשנתיים האחרונות היה לקבוע כי תחום התאים הקוליים אצל קומברס גוסס וכי לא צפוי בו שיפור, נראה כי הבון-טון החדש הוא דווקא להמשיך ולהחשיב אותו כמנוע עיקרי, גם בטווח הארוך. כך, למשל, בבית ההשקעות SIG, אחד מ-14 בתי ההשקעות המכסים את קומברס, מציינים כי תחום התיבות הקוליות עוד לא אמר את המלה האחרונה, וכי הוא ימשיך להיות גורם משמעותי ועיקרי בהכנסות החברה, ובמיוחד בתחום של שירותי תקשורת קוויים (Wireline Voice Mail).



האנליסטית מריאן ווק מעריכה כי ההכנסות של קומברס מתחום זה היו 65 מיליון דולר ב-2002, כי 2003 תהיה זהה ואולם ב-2004 ההכנסות מהתחום יהיו 106 מיליון דולר - 23% מההכנסות הכוללות הצפויות לחברה מתחום התאים הקוליים.



הפוטנציאל, מסבירים בבית ההשקעות, נובע מהעובדה שרוב המשתמשים עדיין מסתמכים בבתיהם על מזכירות אלקטרוניות חיצוניות ולא על פתרון התאים הקוליים המוצע להם ע"י ספקית התקשורת. המניע העיקרי לכך הוא המחיר: 75 דולר לשנה בורייזון, למשל, לעומת חישוב של כ-30 דולר לשנה במזכירה אלקטרונית "מיושנת" כאשר מחשבים את השנים הרבות שהיא משמשת את הלקוח.



למעשה, החדירה של קומברס נחשבת לגדולה יותר מאשר מתחרותיה בחברות ספרינט, בל סאות, ורייזון ו-SBC, ושירות ה-Bundle שמציגות הספקיות, הקושר את השיחות המקומיות עם שיחות בינלאומיות ושירותי דטה שונים על תיבה קולית ומספק הנחות בתעריפים, מוביל לצמיחה בשיעור החדירה של קומברס.



"שיפור בתחום ה-WireLine צריך להספיק לרווחיות המקווה בחברה", אומרים ב-SIG. "אולם אם לא יהיה שיפור בסגמנט זה, יהיה צורך ברה ארגון בחברה כדי להשיג רווחיות גדולה יותר". אם כך, העיניים יהיו נשואות היום להמשך, ונראה כי העליות במניה מגלמות בתוכן תקווה להמשך תחזית חיובית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully