וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנת PSL שפיתחו מעבדות יבמ בחיפה קיבלה תקן רשמי עולמי בתחום השבבים

גלית ימיני

9.9.2003 / 9:39

PSL היא שפה המאפשרת תיאור של ביצועיו ואופן פעולתו הנדרשים של רכיב חומרה; האישור יקדם את השימוש בסימולציות לאימות תכנון ובתהליכי אימות פורמלי



ארגון התקינה העולמי לאימות תכנון שבבים - Accellera EDA - אישר את שפת PSL שפותחה על ידי מעבדות יבמ בחיפה כתקן רשמי לתיאור מפרטים ואימות תכנון של שבבי מחשב.



PSL מבוססת על שפת Sugar, שפותחה גם היא במעבדות יבמ בחיפה. האישור יקדם את השימוש בסימולציות לאימות תכנון ובתהליכי אימות פורמלי - שתי טכנולוגיות שנועדו להבטחת הדיוק של שבבים המפותחים לייעודים שונים, עוד לפני ייצורם בפועל.



ד"ר ירון וולפסטל, ממעבדות יבמ בחיפה, אמר כי התקן החדש יסייע למהנדסי תכנון ואימות תכנון, כמו גם למפתחי כלים המשרתים את המהנדסים האלה, באורח שיאפשר להם לעמוד טוב יותר בדרישה לשבבים חדשים בעלי יכולות משופרות. אוטומטיזציה של תהליכי הבדיקה אמורה לאפשר קיצור זמן הפיתוח והוזלת השבבים עצמם.



על מנת להאיץ את אימוץ שפת PSL, הוקם קונסורטיום של 15 חברות מובילות בתעשייה, שקיים לאחרונה מפגש ראשון באנהיים, קליפורניה. המפגש משך מספר גדול של משתתפים, וכלל מצגות של מפתחי כלים, מפתחי שבבים ויצרנים של מוליכים למחצה, שהציגו מתודולוגיות המבוססות על PSL.



יותר מ-40 מומחים מ-20 חברות שונות השתתפו בתהליך יצירת תקן PSL על בסיס שפת Sugar של יבמ. PSL היא שפה המאפשרת תיאור של ביצועיו ואופן פעולתו הנדרשים של רכיב חומרה. המהנדסים המפתחים את השבב משתמשים בשפה הזאת על מנת להגדיר את הפונקציונליות של התכנון הלוגי. ההגדרות האלה משמשות, בהמשך, כקלט למערכות בדיקה אוטומטיות, המשמשות לאימות התכנון ומאפשרות לוודא כי השבב הנמצא על מסך המתכננים אכן יבצע את הפעולות הנדרשות בתנאים שונים.



על מנת להרחיב את השימוש בשפה ולהאיץ את קצב האימוץ שלה, מעמידה יבמ את קוד המקור הפתוח של מהדר שפת Sugar לרשות המפתחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully