וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבצע להלבנת הון: לא יינקטו הליכים פליליים כנגד מי שיגיש דו"חות על הכנסות מחו"ל עד סוף אפריל 2004

ניצן כהן

9.9.2003 / 11:17

כפי שפורסם ב-TheMarker, האוצר קובע שיתאפשר לישראלים לדווח מיוזמתם על הכנסות מחו"ל ולשלם מס מופחת של 15%



שר האוצר, בנימין נתניהו, יביא ביום שני הקרוב את הצעת תקציב המדינה ל-2004 לאישור הממשלה. בין הסעיפים שתתבקש הממשלה לאשר יהיה המבצע להלבנת הון. כפי שפורסם ב-TheMarker, במסגרת המבצע יוכלו ישראלים שקיבלו כספים מחו"ל לדווח על הכנסות אלה עד סוף אפריל ולשלם מס מופחת של 15%, מבלי שיינקטו נגדם הליכים פליליים.



בהצעת שתובא לאישור הממשלה, קובע נתניהו סייגים לזכאים לשיעורי המס המופחתים ולפטור מהליכים פליליים. הסייגים הם: לא מתנהלים הליכי שומה, חקירה או הליכים פליליים לגבי אותן הכנסות; הנישום ישלם את המס במועד שייקבע לו; ההסדר הסופי יאושר על ידי נציב מס הכנסה. הרוצים להיכלל בהסדר יצטרכו להגיש דו"ח מתאים עד לסוף חודש אפריל 2004.



בהצעת התקציב מציג נתניהו את הבעיה המשפטית שהובילה להחלטה על המבצע. עיקר הבעיה הוא מחלוקת משפטית על פרשנות לפקודת מס הכנסה של לפני הרפורמה במס, שלא קבעה מפורשות את תחולת המס על הכנסות מחו"ל. סוגיות מסוג זה הגיעו בדרך כלל לפשרה עם פקיד השומה או התגלגלו לפתחו של בית המשפט.



במדינות רבות באירופה התגלתה בעיה משפטית דומה, ושם הוחלט ללכת למבצע "גילוי מרצון" שזכה להצלחה רבה. בין המדינות האחרונות באירופה שיצאו במבצע דומה נמצאות גרמניה ואיטליה, שסובלות אף הן מירידה בגביית המסים.



לפי הערכות האוצר בהצעת התקציב, ייגבו במסגרת המבצע 300 מיליון שקל שמשקפים דיווח על הכנסות מחו"ל של 2 מיליארד שקל. באוצר מציינים היום, כי מעבר לגביית המס מדובר בהכנסת מיליארדי שקלים למערך הדיווח, שעליהם ייגבה בשנים הבאות מס אמת על פי הרפורמה במס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully