וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורגן סטנלי: "השקת רשת ה-1X בפלאפון לא מרשימה"

ערן גבאי

9.9.2003 / 11:34

מעלה ההמלצה לפרטנר ל"תשואת שוק" ומגדיל מחיר היעד בכ-8% - "פוטנציאל הגידול בשיעור מרווחי הרווח מוגבל". השחיקה במספר דקות השיחה בקווי בזק תסתכם השנה בכ-3%

בבנק ההשקעות מורגן סטנלי מצננים את ההתלהבות מהשקת רשת ה-1X בפלאפון, ובעקיפין מהצלחת המותג ESC. בסקירה על מניית פרטנר קובעים כלכלני הבנק ש"השקת הרשת החדשה בפלאפון לא מרשימה ולא מחפה עדיין על השחיקה מהתקשורת הנייחת בבזק, כפי שקיוו בבזק". עוד קובע הבנק כי הצמיחה בשורה העליונה בדו"חות פלאפון היתה מאכזבת.

במורגן סטנלי העלו את ההמלצה למניית פרטנר מ-Under-weight ("תשואת חסר") ל-Equal-weight ("תשואת שוק") בעקבות תוצאות הרבעון השני של פרטנר. מחיר היעד למניית פרטנר הועלה מ-4.9 דולרים ל-5.3 דולרים, גידול של כ-8%. מניית בזק קיבלה המלצה של Under-weight ומחיר היעד למניה הופחת מ-4.4 שקלים לכ-4.2 שקלים. עם זאת, כלכלני מורגן סטנלי מעריכים כי פוטנציאל הגידול בשיעור מרווחי הרווח בפרטנר מוגבל ועל כן מניית פרטנר "מצאה רמה חדשה", אך לא "מגמה חדשה".

בבנק ההשקעות מציינים כי פרטנר לא תוכל לשחזר ברבעון השלישי קיצוץ בעלויות בערכים הדומים לאלה שהיו מנת חלקה ברבעון השני, וכי פוטנציאל ההתייעלות הנוספת בחברה מוגבל. זו הסיבה שבבנק ההשקעות מעריכים כי שיעורי רווח ה-EBITDA של פרטנר, שהסתכמו בכ-32% ברבעון השני, יירדו לכ-30% ברבעונים הקרובים, בשונה מהערכות רבות הקובעות כי הכיוון דווקא כלפי מעלה לכ-35% בעתיד הלא רחוק. עם זאת, שיעור ה-EBITDA החזוי לרבעון השלישי של השנה נאמד בכ-33%. במורגן סטנלי נשארים פחות אופטימיים באשר ליכולתה של פרטנר להרחיב את ההכנסות שלה משירותי ערך מוסף בשעה שנמשכת ההאטה במשק.

פרטנר תרשום, להערכת בנק ההשקעות, הכנסה של כ-1.109 מיליארד שקל ברבעון השלישי בהשוואה להכנסה של כ-1.077 מיליארד שקל ברבעון השני. ה-EBITDA יצמח לכ-363.5 מיליון שקל בהשוואה לכ-348.2 מיליון שקל ברבעו השני. הרווח הנקי ישמור על רמה של כ-155 מיליון שקל.

באשר לבזק, מעריכים במורגן סטנלי שהשחיקה במספר דקות השיחה בקווים הנייחים תימשך ותסתכם בכ-3% ב-2003 ובכ-3.4% ב-2004. בזק, מאמינים במורגן סטנלי, תרשום הכנסה של כ-1.977 מיליארד שקל ברבעון השלישי בהשוואה לכ-1.984 מיליארד שקל ברבעון השני של השנה. ה-EBITDA של בזק יירד מ-822.5 מיליון שקל ברבעון השני לכ-806.7 מיליון שקל ברבעון השלישי. הרווח הנקי ישמור על רמה של כ-66 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully