וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר מבקש להטיל על כוחות הבטחון חובת תשלום אגרות תדרים

ערן גבאי

9.9.2003 / 12:33

האוצר יחייב את צה"ל, משטרת ישראל, השב"כ והמוסד בתעריפי אגרות תדרים הנהוגים כיום במגזר העסקי. אורי יוגב יגדיל את תקציבי המשרדים כך שאלה יכסו על חובת תשלום התדרים

משרד האוצר מבקש להטיל על צה"ל, משטרת ישראל, שירותי הביטחון הכללי והמוסד חובת תשלום אגרות תדרים בגין השימוש שהם עושים בתדרים האלחוטיים, החל מה-1 בינואר 2004. המשרד מבקש לתקן את פקודת הטלגרף האלחוטי ואת התקנות בעניין ולחייב את הגופים הבטחוניים בתעריפי אגרות התדרים הנהוגים כיום במגזר העסקי.

הממונה על התקציבים במשרד האוצר, אורי יוגב, יתבקש להגדיל את תקציבי משרד הביטחון, משרד ראש הממשלה והמשרד לביטחון פנים כך שאלה יכסו על חובת תשלום התדרים שתחול על המשרדים מתחילת 2004.

שר התקשורת אהוד אולמרט, שר הביטחון שאול מופז ושר האוצר בנימין נתניהו, יצטרכו לסכם בתוך 21 יום את הנהלים הנוספים שיידרשו בעניין זה מהמשרדים הרלוונטיים, ולהגדיר את ההתחשבנות שהם יישאו בה בעת פינוי התדרים.

בשנת 1987 הוחלט על תיקון תקנות המחייבות את כל הצרכנים האזרחיים של התדרים האלחוטיים בתשלום אגרה חודשית במטרה ליצור הקצאת תדרים יעילה וחסכונית.

כוחות הביטחון, ובראשם צה"ל, מחזיקים כיום לצורכי שימושי תקשורת בכ-50% מתחום התדרים עד 1 ג'יגה הרץ, שנחשב לתחום התדרים המבוקש ביותר על ידי המגזר העסקי. בנוסף עושה הצבא שימוש גם בתחומי התדר שמעל 1 ג'יגה הרץ ויוצר חסם כניסה ליישום טכנולוגיות אזרחיות. צה"ל וכוחות הביטחון היו פטורים עד כה מחובת תשלום אגרות, למרות השימוש הנרחב שהם עושים בתדרים.

חובת התשלום באגרת תדרים על כוחות הביטחון והצבא קיימת במרבית מדינות מערב אירופה. באוצר בטוחים כי חובת תשלום האגרה תוביל לייעול השימוש שעושים גורמי הביטחון בתדרים וייצור תמריץ להחזרת תדרים שאינם בשימוש המדינה, ובכך לשרת טוב יותר את רמת הביקושים של המגזר העסקי לתדרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully