וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד המשפטים בארה"ב מצטרף לחקירת קרנות הנאמנות בחשד להפרת חוקי מסחר

הארץ

9.9.2003 / 12:50

נציג התביעה הכללית הפדרלית במנהטן, ג'יימס קומיי, הודיע לרשויות על כוונתו להצטרף להצטרף לחקירה שמנהל התובע הכללי של ניו יורק, אליוט שפיצר



נציג התביעה הכללית הפדרלית במנהטן, ג'יימס קומיי, הודיע לרשויות על כוונתו , דיווח אתמול "וול סטריט ג'ורנל" מפי מקורבים לקומיי. התערבותו של קומיי, הפועל מטעם משרד המשפטים הפדרלי, כוללת אפשרות לתביעה פלילית נגד קרנות נאמנות וקרנות גידור והיא עלולה לאיים גם על מוסדות פיננסיים אחרים בתעשייה, כולל כמה מהבנקים הגדולים בארה"ב בהם בנק אוף אמריקה.



בנק אוף אמריקה, אחד המנהלים הגדולים של קרנות נאמנות בארה"ב, הודיע אמש כי יחזיר עמלות ניהול וייעוץ שגבה מבעלי קרנות נאמנות. הבנק אמר כי יפצה משקיעים אם בדיקה עצמאית תוכיח כי נגרמו להם הפסדים מטכניקות מסחר שונות שביצעה קרן גידור שהיתה לקוח של הבנק.



בשבוע שעבר הודיע שפיצר כי חשף "מזימת מסחר בלתי חוקי" של קרנות גידור וקרנות נאמנות, שעלותה למשקיעים נאמדת במיליארדי דולרים בשנה. אחד החשודים המרכזיים בקנונייה היא קרן הגידור קנרי קפיטל פרטנרס, המנהלת נכסים בשווי כמה מאות מיליוני דולרים והמנכ"ל שלה, אדוארד סטרן. מהחקירה של שפיצר עולה כי לקנרי היו הסכמי מסחר מיוחדים עם כמה קרנות נאמנות, שאיפשרו לה לבצע עסקות מפוקפקות. שפיצר נקב בשמן של ארבע חברות קרנות נאמנות ששיתפו פעולה עם קנרי: בנק אוף אמריקה, בנק וואן, ג'נוס קפיטל גרופ וסטרונג קפיטל מנג'מנט.



סטרן, שלא הכחיש או הודה באשמה, הסכים לשלם קנס ופיצויים בסך 40 מיליון דולר כדי ליישב את האישומים כי היה מעורב ב"מסחר מאוחר" וב"תזמון עסקות". המסחר המאוחר כולל את הרכישות של מניות בידי קרנות נאמנות לאחר תום המסחר בניו יורק; תזמון עסקות היא טכניקת מסחר שנועדה לנצל אנומליות בשוק, כאשר המחיר שנקבע למניות קרן נאמנות בורסאית נקבע לאחר סגירת השוק, אך הוא לא משקף את המחיר האמיתי של המניות שהיא מחזיקה. עסקות כאלה אינן בהכרח לא-חוקיות, אך שפיצר אמר כי החברות הטעו משקיעים כשאמרו להם שעל קרנות הנאמנות נאסר להשתמש בטכניקות אלה, אך בפועל התירו לסטרן לבצע אותן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully