וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל תבל טלקום, בצלאל קניגשטיין, פורש; החברה תקיים בתוך מספר חודשים מכרזים להקמת תשתית טלפוניה בכבלים

ערן גבאי

9.9.2003 / 16:25

קיבל הצעה לשמש כסמנכ"ל הנדסה ב-UPC הולנד; לחברות הכבלים כ-150 אלף מנויי אינטרנט מהיר; הכבלים החלו לפעול בשוק התמסורת ומעריכים פוטנציאל השוק בכחצי מיליארד שקל



מנכ"ל תבל טלקום, בצלאל קניגשטיין, הודיע למנכ"ל חברת הכבלים הממוזגת, רם בלינקוב, על כוונתו לעזוב את החברה במהלך אוקטובר הקרוב. קניגשטיין, ששימש בשנה האחרונה כמנכ"ל תבל טלקום לצד תפקידו כסמנכ"ל ההנדסה של תבל, קיבל הצעה לשמש כסמנכ"ל הנדסה ב-UPC הולנד.



קניגשטיין נכנס לתפקידו כמנכ"ל תבל טלקום כמחליפו של נסים אלפיה, שעזב את החברה לפני כשנה ועבר לנהל את נטקום. תבל טלקום היא הגוף ההנדסי תפעולי לשירותי דאטה של שלוש חברות הכבלים ועיקר עיסוקו בשנה האחרונה, מאז קיבלו חברות הכבלים את הרישיון לשווק שירותי פס רחב באפריל 2002, בפעילות חברות הכבלים במכירת שירותי האינטרנט המהיר. לחברות הכבלים יש כיום כ-150 אלף מנויי אינטרנט מהיר, וקצב הגיוס החודשי של שלוש החברות גבוה מכ-10,000 מנויים.



הפעילות שתבל טלקום אחראית עליה בחודשים האחרונים היא ההכנה להפעלת שירותי טלפוניה בכבלים. בשלב ראשון צפויה החברה להפעיל ניסוי טלפוניה מבלי לקיים מכרז בין ספקים בתחום. הניסוי, שחברות הכבלים ביקשו בעבורו לפני כשבוע אישור ממשרד התקשורת, יתבצע בטכנולוגיית VOIP ובאמצעות כמה אלפי מנויים. בחברה מצפים לקבל טיוטה בעניין ממשרד התקשורת כבר בשבועות הקרובים.



הספקים עמם מנהלת תבל טלקום שיחות לביצוע הניסוי הם סיסקו, נורטל, הסטארט אפ הישראלי גאלרי וכאינטגרטור חברת נטקום.



במקביל, בכוונת החברה לקיים בתוך מספר חודשים מכרזים מסודרים להקמת תשתית טלפוניה אחרי שהחברה תקבל את האישור הדרוש ממשרד התקשורת, ואת הארכת אישור המיזוג מהממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום.



פעילות שלישית עליה אמונה תבל טלקום, אף היא פעילות חדשה יחסית בכבלים בת מספר חודשים, היא פעילות התמסורת הפנים ארצית. קניגשטיין אומד את פוטנציאל השוק בכחצי מיליארד שקל וטוען כי לבזק כ-16 אלף ק"מ של קווי תמסורת, לכבלים כ-5 אלף ק"מ ולשחקנים האחרים בשוק הרבה פחות, לכן הוא מאמין כי הכבלים יוכלו להיות שחקן משמעותי בתחום בעתיד.



תבל טלקום אמורה להיטמע בחברת הכבלים הממוזגת, לכשתקום, ולשמש כגוף ההנדסה והתפעול של החברות. בינתיים שוקלים בכבלים להקים חברה שתהיה המפעיל של שירותי הטלפוניה בכבלים וככל הנראה פעילות תבל טלקום תיבלע בה. לחברה יותר מ-30 עובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully