וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ': ההפתעה החיובית בדו"חות קומברס אינה מהסיבה הנכונה; מעלה בכל זאת המלצתו ל"קנייה"

שירלי יום-טוב

9.9.2003 / 16:32

מצרף מחיר יעד של 21.5 דולר, הגבוה בכ-21% מהמחיר הנוכחי; "ההכנסות מתאים קוליים ירדו ב-22%, אך שוק תשתיות הסלולר לרשתות הדור השלישי עשוי להתחיל להתפתח"



"ההפתעה החיובית בדו"חות של קומברס אתמול היא מהסיבה הלא נכונה", אומר היום האנליסט טל ליאני מבית ההשקעות מריל לינץ'. "ההכנסות מהתאים הקוליים ירדו ב-22% ביחס לרבעון הקודם, והצמיחה שהציגה החברה היתה על רקע גידול בהכנסות ממוצרים מתקדמים המיועדים להעברת נתונים ברשתות סלולריות. בתחום זה קומברס ניצבת מול תחרות קשה", מציין ליאני, אך מעלה בכל זאת את המלצתו למניית החברה ל"קנייה" בצירוף מחיר יעד של 21.5 דולר - גבוה בכ-21% ממחיר הנעילה אמש.



ליאני מציין כי הסיבה להעלאת ההמלצה נעוצה באופטימיות גוברת לגבי שוק התשתיות הסלולריות. ההערכה היא שספקיות התקשורת יחלו בקרוב בשדרוג הרשתות שלהן לרשתות הדור השלישי, וכי ניתן לראות סימנים ברורים לכך בחברות אמריקאיות כמו ורייזון וספרינט PCS, לצד התעוררות הצפויה גם במדינות אירופאיות כמו אנגליה, איטליה וגרמניה. קומברס תוכל לקחת חלק בפרויקטים אלה ולהשיג נתח שוק בעזרת חבילת שירותי ה-Insight.



"תוצאות הרבעון השני היו מבלבלות בהרבה מובנים", אומרים במריל לינץ'. מצד אחד החברה עקפה את התחזיות, הגדילה את צבר ההזמנות שלה וסיפקה תחזית טובה מהצפוי להמשך. מצד שני, כל הסנטימנט החיובי הזה נובע מהסיבות הלא נכונות, אומר ליאני. הוא סבור שלמרות הטון החיובי יחסית אתמול בשיחת הועידה, בהחלט קיימת סיבה עבור המשקיעים להרים גבה, ולבחון את המשך הירידה בהכנסות מתאים קוליים, על רקע הלחצים השונים בענף. "זה עומד בניגוד לתאוריה של הנהלת החברה בדבר התייצבות".



מעבר לכך, ליאני מציין כי היות והחברה לא מספקת פירוט לגבי צבר ההזמנות שלה, ייתכן מצב בו הגידול בצבר מבוסס על צמיחה עתידית של ורויט ואולטיקום ולאו דווקא נובע מצפי לצמיחה בהכנסות חטיבת ה-CNS.



מחיר היעד של 21.5 דולר למניה מבוסס על ההערכות כי לפחות 20%-25% מכלל המנויים הסלולריים בעולם, יצטרפו לשירותי דטה ומולטימדיה, שימותגו על ידי ספקיות התקשורת ויתבססו על פלטפורמות כגון האינסייט של קומברס. ליאני מעריך שקומברס תוכל להשיג נתח שוק של 40%, כלומר הזדמנות בהיקף של 480 מיליון דולר. מדובר במספר נאה ביחס להכנסות חטיבת CNS - כ-130 מיליון דולר ברבעון השני. תחת התסריט הזה, מעריך ליאני צמיחה בהכנסות של 25%-30% לרמה של 250 מיליון דולר לרבעון, התורמת להערכתו לכך שמחיר המניה עשוי לעלות בכ-21% ל-21.5 דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully