וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמנכ"ל הכספים של קומברס: "אנחנו ממשיכים להיות בקשר עם AT&T וויירלס; אין שינוי מהותי בזירה התחרותית"

גתית פנקס

9.9.2003 / 16:56

דיוויד קריינברג: "זה הרבעון הראשון מזה 8 רבעונים בו צמחנו בהשוואה לשנה הקודמת"; בית ההשקעות SIG: "לוסנט, מתחרתה של קומברס, קיזזה את הפער הטכנולוגי שהיה לה עימה והדבר יוכל לפגוע ביכולת שלה לזכות בנתחי שוק בהמשך"



בשיחת הוועידה שקיימה הנהלת קומברס טכנולוג'י לאחר פרסום הדו"חות היא הרבתה לדבר על היחלשות מתחרותיה כאשר הכוונה היא בעיקר לתחום ה-MMS, שם מאבדת אריקסון נתחי שוק ולתחום ה-SMS, שם צומחת החברה על חשבונה של CMG/לוג'יקה. ואולם, בכל הנוגע לתחום התאים הקוליים ההכנסות של חטיבת CNS קומברס ירדו בהשוואה לרבעון הקודם, אך קוזזו על ידי ההכנסות משירותי ערך מוסף אחרים.



"אנחנו מאמינים שלוסנט, מתחרתה של קומברס, קיזזה את הפער הטכנולוגי שהיה לה עימה והדבר יוכל לפגוע ביכולת קומברס לזכות בנתחי שוק בהמשך", כתבה מריאן ווק, אנליסטית בית ההשקעות SIG, בדו"ח שפורסם בחודש שעבר. היא הוסיפה כי ל-AT&T וויירלס כוונה לשדרג את מערכת התיבות הקוליות שלה בפלטפורמת ה-AnyPath של לוסנט - בניגוד לתחזיות המוקדמות, והדבר יפגע בהכנסות החברה בהיקף של 70-90 מיליון דולר.



"בכל הנוגע לתחרות בתחום התאים הקוליים אנחנו לא רואים כל שינוי מהותי", אומר היום דיוויד קריינברג, סמנכ"ל הכספים של החברה, "החברות בהן אנחנו נתקלים הן בעיקר לוסנט ויוניסיס והייתי אומר שיש לנו נתח שוק בריא. היינו מעדיפים שלא להתייחס ללקוחות ספציפיים אבל במקרה של AT&T וויירלס אני יכול לומר שאנחנו ממשיכים להיות עימם בקשר ואין שינוי מבחינתנו", הוא אומר.



כזכור, התוכנית המקורית של AT&T וויירלס היתה לשדרג את כל המערכת שלה, על 21.5 מיליון מנוייה, לתיבות הקוליות של קומברס. ואולם, בהמשך ביטלה את כוונותיה לאור הידרדרות השוק וכן על רקע בעיות טכניות עם קומברס. אלה, נפתרו בהמשך וב-SIG מעריכים כי עד כה מיליונים בודדים של מנויי AT&T וויירלס עברו לקומברס ופלטפורמת ה-Octel המסורתית של לוסנט תומכת בחלק הארי של הלקוחות. קריינברג אף סירב להתייחס בכל הנוגע לצמצום הפער הטכנולוגי עם לוסנט.



עוד מציינים ב-SIG כי וריזון שוקלת בתקופה זו להפוך את קומברס לספקית התיבות הקוליות היחידה, מה שיכול להיות חדשות משמעותיות לקומברס. אפשרות אחרת שהחברה שוקלת היא דווקא לשמור על הנוכחות של לוסנט ויוניסיס. "אם וריזון תאט את קצב החדירה של קומברס הרי שתהיה זו דוגמה שנייה בה לוסנט הגנה בהצלחה על חלקה בפרויקט", אומרת ווק.



פרט לירידה בתחום התאים הקוליים, הרי שהתוצאות הכספיות של קומברס מאתמול משביעות רצון. "זה הרבעון הראשון מזה 8 רבעונים בו צמחנו בהשוואה לשנה הקודמת", אומר קריינברג, "והרבעון השלישי ברציפות של צמיחה כאשר הבא צפוי להיות הרביעי".



לחברה 2.1 מיליארד דולר בקופה בסיום הרבעון. "אנחנו תמיד מסתכלים על אפשרויות רכישה אולם אנחנו גם סובלניים. כרגע אנחנו מתמקדים בתוצאות התפעוליות ובצמיחה פנימית. צריך לזכור שבסוף היום תפקידנו לייצר כסף ועל כן אנחנו ממוקדים בשיבה לרווחיות". זו, אמורה לקרות עד סוף השנה לפי תחזיות קומברס.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully