וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פועלים אי.בי.איי ופיא פיננסיים מכרו היום למוסדים יחידות הדס בעוד 100 מיליון שקל

אילן מוסנאים

9.9.2003 / 17:11

בעקבות המכרז שביצעו החברות היום חצה ההיקף הסחיר של ההדס את רמת החצי מיליארד שקל; הגיוס מתבצע לקראת פקיעת סדרת הגלבועים החודש



חברת הדס, שבשליטת פועלים אי.בי.איי ופיא פיננסיים, מכרה היום למוסדיים בבורסה, אג"ח מסוג הדס (התחייבות דולרית סחירה) בהיקף של כ-100 מיליון שקל ובעקבות זאת חצה ההיקף הסחיר של הסדרה את רמה החצי מיליארד שקל.



המכרז שהתקיים היום נועד להקדים את פקיעת סדרת הגלבוע 6540 בהיקף של כמיליארד וחצי דולר ביום ראשון הקרוב. התעודות במכרז מחר יימכרו לפי השער היציג של יום חמישי הקרוב, והסליקה הכספית תתבצע ביום ראשון שלאחר מכן במקביל לפדיון הגלבועים.



בפועלים אי.בי.אי החליטו על ההנפקה הנוספת לאור ההצלחה בה זכה ההדס מאז הונפק. מחזור המסחר היומי הממוצע בתעודות ההדס עומד על כ-33 מיליון שקל, והוא סווג כאג"ח קונצרניות צמוד מט"ח. תעודות ההדס מאפשרות למשקיעים לסחור בדולר באופן רציף באמצעות הבורסה, כשטווחי המחירים בין קנייה ומכירה נמוכים יחסית ועומדים על 0.2 אגורות.



ההודעה על הנפקת ההדס החדשה באה על רקע ידיעות על ביטול/דחיית המכרז המוסדי בשתי הנפקות אג"ח דולריות שתוכננו גם הן כתחליף לגלבועים הפוקעים. לאומי ושות', שתיכנן להנפיק איגרת חוב צמודת מט"ח ונושאת ריבית בשם גלובל פייננס בהיקף של כ-200 מיליון שקל ביטל את המכרז המוסדי בהנפקה, ואקסלנס שתיכנן להנפיק את הבשן - אג"ח צמודת מט"ח חדשה, גם היא בהיקף של כ-200 מיליון שקל. שתי החברות יבצעו את ההנפקות לציבור כרגיל בשבוע הבא.



תעודות הפקדון הדס ניתנות להמרה לדולרים במזומן דרך מסלקת הבורסה, ישירות לחשבונות המט"ח של המשקיעים. התעודות דורגו על ידי מעלות בדירוג של AA פלוס, כאשר המסחר בבורסה מאפשר למשקיעי ההדס נטרול של החשיפה לשער היציג החד-יומי שכן, שווי התעודות משקף לאורך המסחר את השערים הרציפים של הדולר (בתוספת הריבית היומית של הדס). כמו כן, המסחר בבורסה מאפשר למשקיעים פעילות גם בימי ראשון, שבהם לא נקבע שער יציג לדולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully