וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הרג 2 מבוקשים, בהם בכיר בחמאס, בחברון

ארנון רגולר

9.9.2003 / 18:55

הערכה: הבכיר הוא אחמד באדר, ראש הזרוע הצבאית של החמאס בעיר שעומד מאחורי הפיגוע באוטובוס בירושלים ב-19 באוגוסט בו נרצחו 22 בני אדם; בכיתור בניין בעיר נהרג גם בן 12



מאת עמוס הראל וארנון רגולר



שני מבוקשים פלשתינאים, בהם בכיר בחמאס, וילד בן 12 נהרגו היום (שלישי) בפעילות צה"ל בחברון. כוחות צה"ל כיתרו מאז שעות הבוקר בניין במרכז חברון כדי לעצור מבוקש בחמאס. בצהריים פרצו החיילים אל המבנה והרגו את שני המבוקשים.



בצה"ל מעריכים בסבירות גבוהה שאחד ההרוגים הוא אחמד באדר, ראש הזרוע הצבאית של החמאס בחברון. באדר עומד מאחורי הפיגוע באוטובוס בירושלים ב-19 באוגוסט בו נרצחו 22 בני אדם.

ההרוג השני הוא עז-אדין מיסק, עוזרו של באדר וקרוב משפחתו של חאלד מיסק המתאבד מירושלים. בני משפחותיהם של השניים נקראו על ידי צה"ל לזהות הגופות אך הם טרם זוהו. בצה"ל מעריכים שיש בבניין עוד מבוקשים ואם הם לא יסגירו עצמם צה"ל יפוצץ הבניין.



הרמטכ"ל, רב אלוף משה יעלון, אמר היום כי החוליה שהתבצרה בבית בחברון עמדה לבצע פיגוע בזמן הקרוב. שני המבוקשים שנהרגו הם כנראה קרובי משפחתו של עבדאללה אל-קוואסמה, שצה"ל התנקש בחייו לפני חודשיים. הבניין המכותר שייך למשפחתו.



מסתערבים הגיעו לפנות בוקר לבניין בן 8 הקומות, הנמצא בשכונת אבו-כתילה שבמרכז חברון. צה"ל קרא לאזרחים לצאת מן הבניין ולאחר שאלו יצאו, פתחו מספר פלשתינאים חמושים באש על החיילים. למקום הוזעקו כוחות צבא גדולים, שכיתרו את הבניין וניהלו חילופי אש עם המתבצרים. בצהריים נכנס כוח קטן של יחידת דובדבן לסרוק את הבניין, נתקל בשני פלשתינאים וירה בהם. בסביבות השעה שלוש נכנס למקום כוח נוסף, שאיתר את הגופות. ליד שתי הגופות נמצאו שני רובים, אקדח ואמצעי ראיית לילה.



בן 12 שנהרג מירי צה"ל הוא תאאר סיורי, שגר סמוך לבניין שבו התבצרו מבוקשי חמאס. לדברי מקורות פלשתינאים, סיורי עמד בחלון דירתו, בקומה השלישית של בניין סמוך. בחילופי האש נפצעה בינוני גם ילדה בת 10 וגבר פלשתינאי, שייתכן שהיה אחד מהחמושים שירו לעבר הכוחות.



פלשתינאי חמוש בסכין נתפס בכניסה לאפרת



טנק של צה"ל ירה בצהריים לעבר פלשתינאי שטיפל במטען חבלה צפונית למעבר קרני ברצועת עזה. מבדיקה ראשונית עולה שהמחבל לבש קדסה ושכפ"ץ, אולם לא ברור מה מצבו.



פלשתינאי חמוש בסכין נתפס הבוקר בכניסה ליישוב אפרת שבגוש עציון. הפלשתינאי נתפס על ידי חבר צוות כיתת הכוננות של היישוב כשבידו מכתב החשוד כמכתב התאבדות. הוא הועבר לחקירת השב"כ כדי לבדוק אם התכוון לבצע פיגוע דקירה.



פצצות מרגמה נורו הבוקר לעבר התנחלויות בצפון רצועת עזה. אין נפגעים ולא נגרם נזק.



בשכם ובכפר אבו-קש נעצרו הלילה מבוקשים פעילי החמאס.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully