וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר יורד לשפל של 3 שבועות מול היורו לרמה של 1.1183 דולר ליורו לאחר פרסום נתוני המלאי הסיטונאי

רונן סרברניק

9.9.2003 / 23:04

הבוקר זינק מדד ניקיי ב-2.1% לשיא של 14 חודשים; התחזקות שער הין באה לאחר שלושה ימי ירידות שנבעו מהערכה כי הבנק המרכזי של יפאן שב להתערב במסחר במט"ח



הדולר נחלש מול היורו לשפל של 3 שבועות בעוד השווקים ממתינים לנתוני מקרו שיפורסמו בהמשך השבוע ולאחר פרסום נתוני המלאי הסיטואני לחודש יולי. הדולר נחלש ב-1% מול היורו לשער של 1.1183 דולר ליורו לעומת 1.1067 דולר אמש.



המלאי הסיטוני בארה"ב נותר ללא שינוי בחודש יולי, למרות עלייה של 0.4% שנרשמו במכירות הסיטוניות. כתוצאה מהעלייה במכירות, והקיפאון בהצטברות המלאי, עומד יחס המלאי למכירות על 1.21 - רמת שפל של כל הזמנים. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של 0.2% במלאי.



היחס הנמוך בין המלאי למכירות משמעו כי כל עלייה בביקוש מהקמעונאיות, יתורגם באופן מיידי להזמנות חדשות מבתי החרושת.



הין מתחזק ב-0.7% מול הדולר לאור הערכת אנליסטים שהאצת הצמיחה של המשק היפאני תגביר את הביקוש של משקיעים זרים למניות ונכסים יפאניים. התחזקות שער הין באה לאחר שלושה ימי ירידות שנבעו מהערכה כי הבנק המרכזי של יפאן שב להתערב במסחר במט"ח. הדולר נחלש לרמה של 116.35 ין לעומת 116.83 ין אמש.



מסקר של סוכנות "בלומברג" עולה כי כלכלנים מעריכים כי נתוני התמ"ג המעודכנים של המשק היפאני לרבעון השני, שיפורסמו מחר, יתוקנו כלפי מעלה לצמיחה של 0.9%. הנתונים הראשוניים הצביעו על צמיחה של 0.6%. קצב הצמיחה השנתי של המשק היפאני הסתכם ברבעון השני, על פי תוצאות סקר זה, ב-3.9%.



שוק המניות היפאני שוב רשם הבוקר שיאים חדשים. מדד ניקיי זינק ב-2.1% לשיא של 14 חודש. מאז תחילת השנה זינק הניקיי בכ-25%. אתמול המליץ מורגן סטנלי, בנק ההשקעות השני בגודלו בעולם, להגדיל את האחזקות במניות יפאניות, בהתבסס על הערכתו כי כלכלת יפאן עתידה להתאושש מהמצוקה הממושכת בה היא נתונה מאז ראשית העשור הקודם.



בשבוע שעבר התערב הבנק המרכזי של יפאן במסחר במט"ח לאחר שהין זינק לרמה של 115.81 ין לדולר - שיא של שלושה חודשים. בעקבות ההתערבות נפל אתמול שער הין עד רמה של 117.7 ין לדולר, אך מאז עולה המטבע היפאני בהתמדה לאור לחצי השוק וחרף החשש מהתערבות ממשלתית נוספת במסחר. ב-7 החודשים הראשונים של השנה ממשלת יפאן מכרה 9.03 טריליון ין (76.7 מיליארד דולר).



היורו שוב על הגובה



הדולר נחלש מול היורו בשל חששות כי נתונים שיפורסמו בהמשך השבוע יצביעו על גידול בגירעון המסחרי של ארה"ב. גם בקשת הנשיא בוש לתוספת תקציבית של 87 מיליארד דולר למימון השהות הצבאית בעיראק ובאפגניסטאן פועלת כנגד הדולר, לאור הערכות כי תביא את הגירעון התקציבי השנתי של הממשל אל מעל לחצי טריליון דולר.



ביום שישי צנח הדולר ב-2.5% על רקע הודעת משרד העבודה של ארה"ב כי המשק האמריקאי איבד 93 אלף משרות בחודש אוגוסט. היה זה החודש השביעי ברציפות של אובדן משרות במשק האמריקאי. קודם להודעה זינק הדולר עד רמה של 1.078 דולר ליורו.



כלכלת אירופה ממשיכה לשדר סימנים להתאוששות כלכלית. הבוקר אמנם עידכן משרד הסטטיסטיקה של הנציבות האירופית מטה את נתוני התמ"ג של גוש היורו ברבעון השני לירידה של 0.1%. אולם מדד הביטחון העסקי באיטליה רשם באוגוסט את הזינוק החד ביותר מזה עשרים שנה, נתון שהגביר את ההערכות שהכלכלה הרביעית בגודלה באירופה נחלצת מהמיתון אליו נקלעה במחצית הראשונה. בשבוע שעבר רשם גם מדד הביטחון העסקי בגרמניה עלייה נאה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully