וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות הנפט וציוד התקשורת נפלו-נוקיה איבדה כ-5%

יהודה שויצר

9.9.2003 / 19:25

נוקיה ירדה בעקבות תחזית מאכזבת לרבעון; BP איבדה 1.6%; במניות הטלקום נרשמה מגמה מעורבת - BT עלתה ב-3%



בורסות אירופה נסגרו במגמת ירידה עם פרסום תחזית מאכזבת של נוקיה ועל רקע המגמה השלילית בוול סטריט. בתום יום המבחר רשם מדד CAC בפאריס ירידה של 1%; בלונדון ירד מדד FTSE בשיעור של כ-0.7%.



נתוני מקרו: מדד הביטחון העסקי באיטליה רשם באוגוסט את הזינוק החד ביותר מזה עשרים שנה עם גבור ההערכות כי הכלכלה הרביעית בגודלה באירופה נחלצת מהמיתון, שאחז בה במחצית הראשונה. המדד, המבוסס על סקר של 4,000 מנהלים, זינק ל-95.3, שיא של שנה, מ-86.7 ביולי.



נוקיה, יצרנית מכשירי הסלולר הגדולה בעולם, העלתה היום את תחזית הרווח הרבעוני למניה, אך אמרה שמכירותיה יישארו ללא שינוי או ירדו מעט בשל חולשת הדולר האמריקאי. מניית החברה הגיבה לחדשות בירידה של 5.4% לאחר שבשעות הבוקר עוד זינקה ב-3.5%.



נוקיה צופה כי הרווח למניה בניכוי סעיפים חד פעמיים יגיע לקצה העליון של טווח התחזיות הקודם או אף יעלה עליו מעט. בחודש יולי צפתה החברה, ע"פ בסיס זה, רווח למניה של 0.15-0.17 יורו. בתקופה המקבילה הסתכם הרווח ב-0.18 יורו. משקיעים הביעו אכזבה מסוימת מהתחזית לאחר שמניית החברה זינקה בכ-20% בשבעת השבועות האחרונים. אריקסון רשמה ירידה של 1.4%.



במניות הטלקום נרשמה מגמה מעורבת. BT עלתה ב-3%; KPN ירדה ב-1.5%.



במניות הנפט נרשמו ירידות חדות. טוטאל פינה ירדה ב-1.5%; BP איבדה 1.6%.



ענקית התרופות הבריטית גלקסו סמיתקליין ירדה ב-0.3% לאחר שאפטוקס, חברת תרופות קנדית פרטית, השיקה בארה"ב גרסה גנרית ל"פקסיל", התרופה האנטי-דכאונית המצליחה של החברה.



מבשלת הבירה הבלגית אינטרברו (סימול INTR.BR), המייצרת בין היתר את המותג "סטלה" ירדה בכ-4.5% לאחר שהחברה צפתה כי רווחיה ירדו כנראה השנה בעקבות חולשת הדולר ומטבעות אחרים כנגד היורו. במחצית הראשונה הצליחה החברה להגדיל מעט את רווחיה ב-2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully