וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ורינט מעדכנת כלפי מעלה את תחזית ההכנסות השנתית ל-189-191 מיליון דולר; המנכ"ל: אנו בוחנים רכישות בכל עת

שירלי יום-טוב

9.9.2003 / 19:52

דיווחה אמש על צמיחה של 5.6% בהכנסות ביחס לרבעון קודם ל-46.9 מ' ד'; הרווח הנקי עלה ב-18% ל-4 מ' ד'; המניה מתממשת ב-8% במחזור ער בעקבות עלייה של 14% בשבועיים



ורינט , החברה הבת של קומברס , דיווחה אתמול על רבעון נוסף של הכנסות ורווחי שיא - השביעי ברציפות, וסיפקה הסבר לעלייה הנאה שרשמה המניה בימים האחרונים. לצד הדו"חות החיוביים לרבעון השני, סיפקה החברה בשיחת הוועידה תחזיות חיובית לרבעון השלישי, תוך שהיא מעלה את תחזיותיה לשנת 2003 כולה.



ורינט, המספקת מערכות הקלטה ומעקב וידיאו דיגיטלי, דיווחה על הכנסות בגובה 46.9 מיליון דולר - צמיחה של 22% ביחס לרבעון המקביל ועלייה של כ-5.6% ביחס לרבעון הקודם. "אנו רואים ביקוש גבוה למוצרים המיועדים לשוק הבטחוני והממשלתי", ציין דן בודנר, מנכ"ל החברה.



המכירות לשוק הבטחוני והממשלתי (DSS) תרמו לורינט הכנסות של 31.2 מיליון דולר - כ-66% מכלל ההכנסות. ורינט מיצבה את עצמה כמובילה בשוק זה וההכנסות ממנו צמחו ב-7.5% ביחס לרבעון קודם וב-35% ביחס לרבעון המקביל. תחום הפעילות העסקי של ורינט, בו פונה החברה עם פתרון ה-ULTRA לחברות המפעילות מוקדי שירות לקוחות, תרם כשליש מההכנסות או 15.7 מיליון דולר . מדובר בצמיחה של 2% ביחס לרבעון קודם ובעלייה של 2.6% מהרבעון המקביל.



צמיחה בקצב נמוך יותר ברבעון הבא



הרווח הנקי של החברה הסתכם בכ-4 מיליון דולר, עלייה של 85% ביחס לרווחי הרבעון המקביל ושל 18% ביחס לרבעון הקודם. בתרגום למניה הסתכם הרווח ב-14 סנט למניה - בהתאם לתחזית הממוצעת בוול סטריט.



תחזית החברה להמשך מבשרת על המשך הצמיחה גם ברבעון הבא, אם כי בקצב נמוך יותר. ורינט צופה הכנסות בגובה 48.5 מיליון דולר, המשקפות עלייה של כ-3.4% בלבד על הכנסות הרבעון השני. הרווח הנקי צפוי לעמוד על 14 סנט למניה - זהה לרווח ברבעון שחלף, אולם זאת עקב הדילול שחל במספר המניות המונפקות של החברה בעקבות הגיוס שביצעה. מספר המניות צפוי לגדול ברבעון השלישי ב-2.6 מיליון ל-31.6 מיליון מניות בסך הכל, כך שאבסולוטית, מדובר על עלייה צפויה ברווח הנקי ל-4.42 מיליון דולר. ורינט גייסה במהלך הרבעון 122 מיליון דולר נטו בהנפקה שניה שביצעה.







התחזית של החברה לשנת הכספים 2003 שתסתיים אצל החברה בינואר 2004, עוברת תיקון כלפי מעלה. ורינט צופה כי הכנסותיה השנתיות יהיו בטווח של 189-191 מיליון דולר, תחת תחזית קודמת להכנסות בטווח של 185-189 מיליון דולר. הרווח הנקי צפוי להסתכם ב-56 סנט למניה, כ-16.4 מיליון דולר על בסיס 29.3 מיליון מניות מונפקות. נציין כי ורינט תרמה כ-25% מכלל ההכנסות של קבוצת קומברס ברבעון השני.



"אנו בוחנים בכל עת רכישות אסטרטגיות", אמר בודנר. "כאלה שיכולות להרחיב את בסיס הלקוחות שלנו, לתרום לנו מוצרים חדשים או להגדיל את פרישתנו הגאוגרפית". בודנר ציין כי מטרתו של הגיוס האחרון שביצעה החברה, היא לתמוך ברכישות שכאלה. עסקה אפשרית אחת שעומדת אולי על הפרק היא רכישתה של חברת אי.סי.טל הישראלית. בחודשים האחרונים התגברו ההערכות כי ורינט נמצאת במשא ומתן עם אי.סי.איי על רכישת השליטה באי.סי.טל, שיכולה למשל לתרום לגיוון ההכנסות בחלוקה גיאוגרפית.



ברבעון השני התקבלו כ-50% מהכנסותיה של ורינט מאזור אמריקה, כ-33% מאירופה, המזרח התיכון ואפריקה, והחלק הנותר, מאזור אסיה. אי.סי.טל רושמת את מרבית הכנסותיה במדינות מתפתחות.



המניה מתממשת היום



ורינט סיימה את הרבעון עם מזומנים, שווי מזומנים והשקעות לטווח קצר בסך 216.7 מיליון דולר, והון חוזר בסך 193.9 מיליון דולר. מספר ימי הלקוח (DSO) עמד על 67 - בטווח הרצוי שהגדירה החברה, 60-80 יום.



החברה הונפקה במאי 2002 בנאסד"ק לפי שווי שוק של 374 מיליון דולר, והיא נסחרת כיום לפי שווי שוק של כ-590 מיליון דולר. מניית החברה יורדת בשעה זו ב-8% למחיר של 24.4 דולר במחזור ער, אך זאת לאחר עלייה של כ-14% בשבועיים האחרונים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully