וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשם העמותות: כסף לעולים שימש את ברק בבחירות 1999

אסף ברגרפרוינד

9.9.2003 / 21:49

רשם העמותות לביהמ"ש: לפרק עמותה שנועדה לעודד עלייה, אך מימנה סקרים שנועדו לקדם בחירת ברק; העמותה שילמה כ-1.7 מיליון שקל עבור סקרי דעת קהל בנוגע להופעותיו של ברק בתקשורת



רשם העמותות, עו"ד עמירם בוגט, הגיש היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לפירוקה של עמותת "רובד" בשל טענתו כי היא פעלה בניגוד למטרותיה ושימשה ככלי לקידום בחירתו של אהוד ברק לראשות הממשלה. לטענת רשם העמותות, המטרה המוצהרת של העמותה היתה לעודד עלייה למדינת ישראל ולסייע בקליטתה, אולם בפועל עיקר פעילותה התמקדה במימון סקרים וקבוצות מיקוד, שנועדו לקדם את בחירתו של ברק לראשות הממשלה ב-1999 על ידי ניתוח הופעותיו בתקשורת.



עו"ד בוגט מציין כי חקירה שערך בנוגע לפעילות העמותה העלתה חשש לביצוע עבירות לכאורה של הפרת אמונים בתאגיד, קבלת דבר במרמה רישום כוזב במסמכי תאגיד ועבירות על חוק מימון מפלגות. מבקשתו של רשם העמותות עולה כי סך כל התרומות שהתקבלו בעמותה היה כ-2.6 מיליון שקל, שמתוכם נתרמו 562 אלף דולר על ידי המליונר היהודי צ'ארלס ברונפמן. ברונפמן טען כי על פי הידוע לו השתמשו בכספיו "לאיסוף נתונים וסקרי דעת קהל בקשר לנושאים חברתיים".



עו"ד בוגט מדגיש בבקשתו כי למרות שהעמותה כיום כבר לא פעילה, הרי שפנייה לבית המשפט להתחלת הליכי פירוק תאפשר למפרק של העמותה לבחון את האפשרות להשבת הכספים שהועברו שלא כדין, וכן להגיש במידת הצורך תביעות נגד מנהלי העמותה בנוגע לדרך ניהול של העמותה בתרמית.



מבקשת הרשם עולה כי העמותה שילמה סך של 1.7 מיליון שקל עבור סקרי דעת קהל בנוגע להופעותיו של ברק בתקשורת. לטענת רשם העמותות, הסקרים לא הוזמנו על ידי נושאי תפקידים רשמיים בעמותה אלה על ידי עו"ד דורון כהן, אילון רפאלי ומשה גאון, ששימש כיועץ אסטרטגי של ברק. לטענת הרשם, עו"ד כהן ורפאלי ייסדו את העמותה, אך מייד לאחר הקמתה התפטרו מתפקידם. ממצאי חקירת הרשם עולה כי הסקרים שהוזמנו לא הגיעו כלל לעמותה אלא למשה גאון, שעל פי עדותו ניצל את המידע שקיבל להפקת הערכות מצב ולפרזנטציות לצוות שעימו עבד בעניין הקמפיין של ברק.



מבקשת הפירוק עולה גם כי חרף הודעת העמותה שהפעילות שלה הסתיימה בסוף 98', מהחקירה עולה כי הפעילות שלה נמשכה גם ב-99' על ידי עמותה אחרת בשם "המרכז החינוכי על שם משה שרת". לטענת הרשם, ב-99' העבירה עמותת רובד כ-467 אלף שקל לעמותה הזו, ובמסגרת זו הוכנו ניירות עמדה שהועברו ישירות ללשכת מפלגת העבודה ולברק.



חקירת פעילות העמותה החלה במהלך אוגוסט 99', כאשר בוגט מינה כחוקר את רו"ח גבריאל איזק. מהבקשה עולה כי במהלך החקירה נתקל החוקר בחוסר שיתוף פעולה עיקש מצד הנחקרים - עו"ד כהן ורפאלי - דבר שאילץ אותו להטיל עליהם קנסות ולהגיש נגדם תלונה למשטרה על סירובם להשיב על שאלותיו. לאחר סיום החקיר , פנה עו"ד אלי זוהר בשם העמותה אל רשם העמותות במכתב שבו הוא דחה את כל ממצאי החקירה. מהבקשה עולה כי בקשת הפירוק התקבלה לאחר שנערך לעמותה שימוע בפני רשם העמותות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully