וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבור ספורט תפרסם הסדר אג"ח חדש ותזמן אסיפות כלליות לאישורו

רותם שטרקמן

10.9.2003 / 9:37

אתמול הודיעה רשות ני"ע לגבור ספורט כי קרנות הנאמנות של לאומי הן בעלות עניין אישי, ולכן אם יתמכו בהסדר הנושים - הן לא ייספרו במסגרת הקולות הלא נגועים



חברת גבור ספורט , שבשליטת רועי גיל ואיתן אלדר, תפרסם בימים הקרובים הצעה חדשה להסדר עם בעלי האג"ח ותזמן מחדש אסיפות כלליות לאישורו. כך מעריכים מעורבים במגעים המתנהלים בין החברה למחזיקי האג"ח. מאז ההסדר המקורי שפורסם לפני חודשיים לא השיגה גבור תמיכה של יותר מ-75% ממחזיקי האג"ח, ולכן נדחו האסיפות כמה פעמים. נציגי גבור ניהלו בשבועות האחרונים מגעים עם בעלי האג"ח הגדולים, שדרשו השוואת תנאים לאלה שקיבלו הבנקים.



לבעלי האג"ח הוצגה הצעה משופרת, שזכתה לתמיכת חלק ממחזיקי האג"ח שהתנגדו קודם לכן להסדר. ואולם גם תמיכה זו לא הספיקה כדי להשיג את הרוב הדרוש. לפני שבועיים, באופן לא רשמי, כינסו אנשי גבור את מחזיקי האג"ח הגדולים והציעו להם לקבל 30% מהערך המתואם של האג"ח במזומן ועוד 7.5% במניות גבור ספורט. עתה מנהלים הצדדים מגעים לשיפור נוסף בתנאים, שיתבטא בעיקר בשיעור גבוה יותר של מניות, אך לא במזומן. במקרה כזה לא יצריך ההסדר החדש אישור מחודש של הבנקים שכבר חתמו על ההסדר.







במקביל התייחסה אתמול רשות ני"ע באופן רשמי לעניין "הפלת החומות הסיניות" באסיפות הכלליות של מחזיקי האג"ח, ולאופן ספירת הקולות של קרנות הנאמנות של בנק לאומי. "חומות הסיניות" הוא כינוי להפרדה שצריכה להיות בין פעילות הבנקים וחברות הביטוח בשוק ההון במסגרת קרנות הנאמנות וקופות הגמל, לבין המחלקות העסקיות האחרות שלהם, שמספקות, למשל, הלוואות לחברות.



במכתב ששיגרה הרשות לגבור ספורט היא כותבת כי יש לייחס לקרנות הנאמנות של בנק לאומי "עניין אישי" בהסדר. לטענת הרשות, בנק לאומי הוא בעל עניין מהותי בהסדר ובביצועו, ולכן בנסיבות המיוחדות - החוב לבנק מול החוב לבעלי האג"ח - יש פוטנציאל לניגוד עניינים.



הרשות טוענת כי למחזיקי האג"ח של גבור, ובהם הקרנות של לאומי, וכן לבנק לאומי יכול להיות אינטרס שונה באישור ההסדר - מכיוון ששיעור החוב הבנקאי שהבנק מוחק לגבור נמוך משמעותית משיעור המחיקה של מחזיקי האג"ח. הרשות גם התייחסה לאחזקה הגדולה של קרנות לאומי באג"ח. שתי הקרנות של לאומי מחזיקות בכ-9% מהאג"ח מסדרה א' ובכ-28% מהאג"ח מסדרה ב'.



לפי הודעת הרשות, אם יצביעו שתי חברות ניהול הקרנות של לאומי, פסגות ופיא, בעד הסדר הנושים, הן ייספרו כאילו יש להן עניין אישי בהחלטה. לכן הצבעתן לא תובא בחשבון במניין 75% מהקולות שיכולים לאשר את ההסדר. לעומת זאת אם יצביעו הקרנות נגד ההסדר או יימנעו, הם ייספרו יחד עם כל מחזיקי האג"ח האחרים. באופן פרדוקסלי, דווקא לאומי פיא היא אחת המתנגדות להסדר, ומנהליה מובילים את המגעים להסדר חדש ולקבלת תנאים משופרים.



מנכ"ל לאומי פיא, מיקי צבייר, אמר אתמול כי טרם הוחלט כיצד תצביע בהסדר, אך בכוונתה לערב דירקטורים חיצונים בהחלטה.



ברשות ני"ע מתייחסים למקרה של גבור כחריג ביותר, ולכן החליטו "להפיל את החומות הסיניות". ההודעה של הרשות לגבור ספורט היתה אכן חריגה, אך היא היתה גם חסרת תקדים בהתייחסות של רשות כלשהי לניגודי העניינים הצצים מעת לעת בשוק ההון. בשבועות הקרובים מתכננים ברשות לערוך דיונים עם הפיקוח על הבנקים ועם אגף שוק ההון באוצר, כדי לנסח כללים חדשים בעניין ניגודי העניינים הפוטנציאליים בשוק ההון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully