וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נסחר ביציבות מול היורו ברמה של 1.123 דולר ליורו; אתמול נפל ב-1.5% נוספים מול המטבע האירופי

רן דוידוב

10.9.2003 / 10:14

מאז פרסום נתוני התעסוקה ביום שישי נפל הדולר ב-4.2% מול היורו; הין שומר על כוחו מול הדולר ונסחר ברמה של 116.8 ין לדולר לאחר שנתוני התמ"ג של יפאן לרבעון השני תוקנו כלפי מעלה



הדולר נסחר הבוקר ביציבות מול היורו לאחר שאתמול נפל ב-1.5% לרמתו הנמוכה מזה כ-3 חודשים מול המטבע האירופי. הין שומר על כוחו מול הדולר לאחר שנתוני התמ"ג המעודכנים של יפאן לרבעון השני תוקנו כלפי מעלה. היורו נסחר ברמה של 1.123 דולר לעומת 1.1228 דולר אמש. הדולר נסחר ברמה של 116.8 ין לעומת 116.82 ין אמש.

אתמול נפל הדולר מול היורו על רקע חששות כי נתונים שיפורסמו בהמשך השבוע יצביעו על גידול בגירעון המסחרי של ארה"ב. גם בקשת הנשיא בוש לתוספת תקציבית של 87 מיליארד דולר למימון השהות הצבאית בעיראק ובאפגניסטאן פעלה כנגד הדולר, לאור הערכות כי תביא את הגירעון התקציבי השנתי של הממשל אל מעל לחצי טריליון דולר.



מאז הודעת משרד העבודה של ארה"ב ביום שישי כי המשק האמריקאי איבד 93 אלף משרות בחודש אוגוסט צנח הדולר ב-4.2% מול היורו. החולשה הממושכת בשוק העבודה האמריקאי טרם מגלה סימני שינוי, וזאת חרף השיפור שניכר במרבית המגזרים במשק האמריקאי. חודש אוגוסט היה השביעי ברציפות בו מאבד המשק האמריקאי משרות.



הין שומר על כוחו כנגד הדולר לאחר שממשלת יפאן אמרה כי הכלכלה צמחה ברבעון השני ב-1%, לעומת נתונים מקדמיים לפיהם צמחה רק ב-0.6%. הצמיחה מרבעון לרבעון היתה המהירה ביותר מזה שנתיים וחצי, ונעזרה בעלייה בהשקעות המגזר העסקי. הצמיחה השנתית הצפויה של המשק היפאני עומדת כעת על 3.9% - יותר מזו הצפויה בארה"ב. סוחרים העריכו כי ממשלת יפאן התערבה במסחר בעקבות נתוני התמ"ג המשופרים, במטרה למנוע את הישנות עליית הין.



ממשלת יפאן שבה בימים האחרונים להתערב במסחר, לאחר שבחודש אוגוסט לא עשתה כן - לראשונה מאז תחילת 2003. ביום שישי האחרון העריכו סוחרים כי יפאן התערבה במסחר לאחר שהין זינק לשיא של 3 חודשים מול הדולר לרמה של 115.83 ין לדולר. ב-7 החודשים הראשונים של השנה מכרה ממשלת יפאן 9.03 טריליון ין (76.7 מיליארד דולר).



הין התחזק מאז תחילת הרבעון ב-2.5% מול הדולר לאחר ששוק המניות היפאני זינק לשיא של 14 חודש. מאז תחילת השנה זינק הניקיי בכ-25%. בראשית השבוע המליץ מורגן סטנלי, בנק ההשקעות השני בגודלו בעולם, להגדיל את האחזקות במניות יפאניות, בהתבסס על הערכתו כי כלכלת יפאן עתידה להתאושש מהמצוקה הממושכת בה היא נתונה מאז ראשית העשור הקודם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully