וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: העלייה במכירות ורווחיות פעילות האשלג של כי"ל מעודדת

אילן מוסנאים

10.9.2003 / 10:23

מותירים המלצת "תשואת שוק" עם מחיר יעד של 6.7 שקלים למניה, הגבוה בכ-20% ממחיר המניה בבורסה. יש סיכוי למעבר לרווח במגזר המגנזיום אם תירשם התאוששות בביקוש לרכבים

התוצאות של חברת כי"ל ברבעון השני של השנה היו טובות מאוד, אם כי מעט נמוכות מהתחזיות שלנו. כך כותב האנליסט ירון בן חורין מיחידת המחקר של בנק הפועלים. בבנק הפועלים מותירים למניה המלצת "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 6.7 שקלים - גבוה בכ-20% ממחיר המניה בבורסה.

החברה הציגה ברבעון השני מכירות של כ-562 מיליון דולר ורווח נקי של כ-34 מיליון דולר. ברבעון השלישי של השנה, מעריך בן חורין, תדווח כי"ל על עלייה של כ-6% במכירות לרמה של כ-565 מיליון דולר וכן רווח נקי של כ-30 מיליון דולר, הגבוה בכ-3% מהרווח ברבעון המקביל.

בבנק הפועלים מציינים כי העלייה במכירות ברווח וברווחיות האשלג מעודדת. בן חורין מעריך כי המגמה צפויה אף להתחזק עם הרחבת כושר הייצור של החברה בישראל בסוף 2003 והרחבת הייצוא לסין. לדבריו, גם התחזית לשאר מגזרי הדשנים (שמהווים כ-50% מהמכירות של כי"ל) היא חיובית, בעיקר כתוצאה מגידול במכירות לדרום אמריקה.

בבנק הפועלים סבורים כי התאוששות אפשרית בכלכלה העולמית עשויה לתמוך במגמת הגידול של מכירות מוצרי התכלית של החברה, כגון תוספי מזון, ומעריכים כי רווחיות המגזר תשתפר ברבעון הקרוב. התאוששות בכלכלה העולמית, כותב בן חורין, תשפיע באופן חיובי גם על המכירות והרווחיות של מגזר המוצרים התעשייתיים של החברה ולכם הוא אינו צופה ירידה נוספת בפעילות של המגזר התעשייתי.

המגזר הבעייתי של כי"ל הוא מגזר המטלורגיה, בה שורת המכירות נותרת סטטית. למרות זאת בבנק מציינים כי ישנו שיפור מסוים בשורת ההפסדים של המגזר, וכי גם במגזר זה יש סיכוי למעבר לרווחים, במידה ויתממש הסיכוי לגידול במכירות, במקביל להתאוששות בביקוש לרכבים בעולם, והמשך עליית מחירי המגנזיום כתוצאה מנשירת מפעלי ייצור מתחרים בינלאומיים.

בבנק הפועלים מעריכים כי כי"ל תסיים את 2003 עם צמיחה של כ-9.3% במכירות לרמה של 2.16 מיליארד דולר וצמיחה של כ-35% ברווח הנקי ל-124 מיליון דולר. ב-2004 צפוי החברה להציג מכירות של 2.24 מיליארד דולר ורווח נקי של כ-147 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully