וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר הבלו צ'יפ: צפויה האצה בצמיחה של כלכלת ארה"ב ברבעון השלישי

סוכנויות הידיעות

10.9.2003 / 10:29

לפי תחזית הכלכלנים בסקר צפויה צמיחת התמ"ג בשנה הנוכחית לעלות לראשונה על רמתה בשנת 2002, ולהסתכם ב-2.6%

כלכלת ארה"ב צפויה לצמוח בשיעור שנתי של 4.5% ברבעון השלישי, קצב מהיר מבתחזית הקודמת, לצמיחה של 3.7%. כך עולה מסקר המופיע בגיליון חודש ספטמבר של הירחון "Blue Chip Economic Indicators".

תחזית הצמיחה של התוצר המקומי הגולמי (תמ"ג) לרבעון הרביעי של השנה אף היא הועלתה בשיעור קל, לרמה של 3.9%, לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 3.8%. ברבעון השני של השנה צמח התמ"ג בארה"ב בשיעור של 2.4%, לפי נתוני ממשלת ארה"ב.

לדברי מבצעי הסקר, תחזיות הכלכלנים לצמיחת הכלכלה האמריקאית השתפרו לנוכח נתונים חדשים, המעידים על התאוששות הצריכה הפרטית וההשקעות העסקיות בארה"ב, והסוללים את הדרך לגידול במלאים, וכתוצאה מכך לעלייה בפעילות היצרנית.

תחזית הצמיחה השנתית ל-2003 של סקר הבלו צ'יפ עומדת כעת על שיעור שנתי של 2.6%, ולראשונה גבוהה יותר מקצב הצמיחה של 2.4% שנרשם בשנת 2002.

הכלכלנים שהשתתפו בסקר העריכו כי התמ"ג של ארה"ב צפוי לצמוח בשיעור של 3.9% בשנת 2004, תחזית שבמידה שתתגשם, צפויה לסמן את הצמיחה השנתית הגבוהה ביותר שידעה כלכלת ארה"ב, מאז שנת 1999. עוד עולה מהסקר, כי על פי הערכות הכלכלנים, שיעור האינפלציה צפוי להישאר נמוך, והבנק הפדרלי אינו עתיד להעלות את הריבית, לפחות עד לרבעון השני של 2004.

סקר הבלו צ'יפ נערך מדי חודש כבר קרוב לשלושים שנה. בסקר נשאלים למעלה מ-50 כלכלנים בכירים על תחזיותיהם לכלכלת ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully