וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: טוקיו ירדה ב-0.6% משיא של 14 חודש; הונג קונג נופלת ב-2% בשל חשש מהתחדשות מגפת הסארס

רן דוידוב

10.9.2003 / 10:33

מניות חברות התעופה באזור רשמו יום שני של ירידות חדות בעקבות חשיפת מקרה חדש של סארס בסינגפור; קתאי פסיפיק יורדת ב-4.2%; צ'יינה סאותרן איירליינס נופלת בכ-7%



מדד ניקיי בטוקיו נסוג ב-0.6% משיא של 14 חודש בעקבות החולשה שנרשמה אתמול בוול סטריט ועל רקע החשש מפני התפרצות מחודשת של מגפת הסארס בדרום מזרח אסיה. החשש מהסארס גרר לירידות שערים גם את מרבית בורסות אסיה האחרות: בורסת טייוואן ירדה ב-1%; הונג קונג יצאה להפסקת הצהריים עם ירידה של 2% במדד האנג סנג.



התוצר המקומי הגולמי של יפאן צמח ברבעון השני ב-1% לעומת הרבעון הקודם - הקצב המהיר ביותר מזה שנתיים וחצי - הודות לעליה בהשקעות המגזר העסקי אשר הציבו את הכלכלה השנייה בגודלה בעולם בעמדה לרשום צמיחה שנתית של 3.9% - יותר מהצמיחה השנתית הצפויה בארה"ב.



מדובר בצמיחה גבוהה באופן משמעותי מנתונים מקדמיים לרבעון שפירסמה ממשלת יפאן באוגוסט, לפיהם צמח התמ"ג ברבעון בשיעור של 0.6% בלבד, וכי שיעור הצמיחה השנתי יהיה 2.3%.



השיפור בנתוני התמ"ג הביא לעליות חדות במספר מניות בנקאיות בטוקיו: מיזוהו, הבנק הגדול ביפאן ע"פ שווי נכסיו, זינק ב-8.8%; UFJ הולדינגס זינק ב-6.3%.



חשיפת מקרה חדש של סארס בסינגפור הביא ליום שני של ירידות חדות במניות התעופה. שוק המניות של הונג קונג, שהיתה הנפגעת העיקרית מהתפרצותה הקודמת של המגפה, הגיב אף הוא בירידות חדות. המגפה, שהשתוללה בדרום מזרח אסיה במהלך הרבעון השני, הביאה לשיתוק התיירות באזור ולירידה חדה בצריכה הפרטית.



קתאי פסיפיק, חברת התעופה הגדולה בהונג קונג, יורדת ב-4.2%. שנחאי איירליינס נופלת ב-6%. צ'יינה סאותרן איירליינס נופלת בכ-7%. סינגפור איירליינס, שנפלה אתמול ב-6%, נסחרה ביציבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully