וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: חברי סנאט מקדמים הטלת מכסי מגן על מוצרים המיובאים מסין

סוכנויות הידיעות

10.9.2003 / 11:31

הצעת החוק נועדה ללחוץ על ממשלת סין לבטל את קיבוע שער מטבע היואן לדולר, שנועד לתמוך ביצוא הסיני

קבוצה של שישה חברי סנאט אמריקאים, מחציתם מהמפלגה הדמוקרטית ומחציתם רפובליקאים, מבקשת לקדם הצעת חוק להטלת מכסי מגן של 27.5%, על כל המוצרים המיובאים מסין לארה"ב. המהלך נועד ללחוץ על ממשלת סין לבטל את קיבוע שער מטבע היואן לדולר האמריקאי.

הצעת החוק, שהעברתה עשויה להיות משימה לא פשוטה, משקפת את אי הנחת הגוברת בארה"ב מכך שסין מונעת באופן מלאכותי מהמטבע שלה להתחזק מול הדולר, זאת כדי לתמוך ביצוא שלה.

צ'רלס שומר, חבר סנאט מהמפלגה הדמוקרטית, שמוביל את המאמצים לשכנע את ממשל בוש להפעיל לחץ על סין לשנות את מדיניות המטבע שלה, אמר כי הסינים מבקשים להחזיק במקל בשני קצותיו. חבר הסנאט אמר כי מחד, מעוניינים הסינים בסחר חופשי ובחברות בארגון הסחר העולמי וארגוני סחר בינלאומיים אחרים, אך מאידך, הם אינם רוצים לנהוג לפי הכללים שקבעו ארגונים אלה.

שר האוצר האמריקאי, ג'ון סנואו, העלה את הנושא בפגישותיו עם ראשי הממשל הסיני בביקורו בבייג'ינג בשבוע שעבר. בקשותיו בעניין זה לא נענו, שכן לטענת הסינים קיבוע שער היואן לדולר עולה בקנה אחד עם האינטרס האמריקאי והסיני גם יחד. שער המטבע הסיני מקובע על רמה של 8.3 יואן לדולר מאז שנת 1994.

היצוא הסיני לארה"ב הסתכם בשנת 2002 ב-125 מיליארד דולר, כמעט כפליים מהיקפו בשנת 1997. היבוא לסין מארה"ב הסתכם בשנה שעברה ב-19 מיליארד דולר בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully