וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקסלנס תבצע היום את המכרז המוסדי בהנפקת הבשן; הצליחה לשפר את התנאים לרוכשי האג"ח

אילן מוסנאים

10.9.2003 / 12:29

החברה דחתה את המכרז מיום שני עקב ירידת התשואות בארה"ב; שיפרה את תנאי האיגרת כך שתשלם בשנה הראשונה ריבית של 11.25% ותיפדה אחרי שתצבור ריבית של 15%



חברת אקסלנס תבצע היום את המכרז המוסדי בהנפקת האג"ח הדולריות מסוג בשן (בהיקף מתוכנן של כ-200 מיליון שקל), והצליחה לשפר את התנאים שהבשן יעניק למשקיעים שירכשו אותו. המכרז המוסדי של הבשן היה אמור להתבצע ביום שני האחרון, אולם באקסלנס החליטו לדחות את המהלך עקב ירידת התשואות בארה"ב, שגרמה לעיוות בתמחור של הבשן.



חברה הודיעה כי היא דוחה את המכרז המוסדי במטרה לשנות את התנאים של הבשן. ההערכות היו כי החברה תרע את התנאים של הבשן עקב ירידת הסבירות להעלאת הריבית בארה"ב, אירוע שהינו מרכיב מהותי בתמחור של הבשן.



נציין כי לפי התנאים המקוריים של הבשן הוא היה אמור לשלם למחזיקים בו ריבית של 11.5% (שתהיה קבועה ללא קשר לריבית הליבור) בשנה הראשונה. ביתר שנות האיגרת, היא היתה אמורה לשלם ריבית שנתית נקובה של 10% בניכוי פעמיים ריבית הליבור לתקופה של חצי שנה. הריבית תשולם פעמיים בשנה, כאשר הקרן הדולרית של ההשקעה מובטחת. באקסלנס כבר שינו פעם אחת את תנאי האיגרת כך שבמכרז שהיה אמור להתבצע ביום שני היא היתה אמורה לשלם בשנה הראשונה 10% ולהיפדות באופן אוטומטי כאשר תצבור ריבית בשיעור כולל של 14%.



כעת, אומר שרון יגר מאקסלנס, "בזכות עסקה מצוינת שעשינו, הצלחנו לשפר את התמחור של הבשן ולהיטיב את התנאים שלו עבור המשקיעים". בתנאים החדשים ישלם הבשן למחזיקים בו ריבית שנתית של 11.25%, והפדיון האוטומטי של האיגרת יהיה אחרי שתצבור 15%.



הבשן מונפק לתקופה של 12 שנים, אך הוא מתוכנן להיות מכשיר קצר טווח, וייפדה באופן אוטומטי לאחר שישלם למחזיקי האג"ח ריבית מצטברת של 15%. היום עומדת ריבית הליבור לחצי שנה על רמה של כ-1.2%, כך שהסבירות הגבוהה היא שהאיגרת תיפדה אחרי שנתיים. למעשה, זאת הפעם הראשונה בה מונפק בארץ מכשיר מובנה, שיכלול מנגנון אוטומטי לפידיון מוקדם כחלק מתנאי האיגרת. דירוג חברת מעלות לאיגרת הוא AAA.



בהנפקות הקודמות בסדרת האג"ח המכונות ע"ש הרים של אקסלנס, היתה לחברה אופציה לקרוא לאיגרות לפידיון מוקדם, אך היא לא היתה אוטומטית. הבשן הינו למעשה המכשיר המובנה השמיני שאקסלנס מנפיקה למוסדיים בתל אביב, כאשר בסך הכל גויסו במכשירים אלה יותר מ-1.2 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully