וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: פאריס ופרנקפורט יורדות בלמעלה מ-1% בהובלת מניות הטכנולוגיה והתעופה; נוקיה יורדת בלמעלה מ-3%

רן דוידוב

10.9.2003 / 12:49

מניית ענקית הסלולר הפינית משלימה נפילה של 8% ביומיים האחרונים; מניות הרכב יורדות לאחר שהיורו זינק בשני ימי המסחר הקודמים בלמעלה מ-4% כנגד הדולר



בורסות המניות האירופיות יורדות זה היום השני ברציפות. מגזר הטכנולוגיה בולט בירידות בעקבות החולשה שנרשמה הלילה בנאסד"ק ומספר הורדות דירוג שספגה ענקית הטכנולוגיה נוקיה. מניות התעופה והרכב בולטות אף הן לרעה. מדד DAX בפרנקפורט יורד ב-1.2%; מדד CAC בפאריס יורד ב-1.2%; בלונדון מסתפק מדד FTSE בירידה של 0.3% הודות לעליות חדות במספר מניות קמעונאיות.



בחזית המקרו נרשם היום גידול חד בעודף המסחרי של גרמניה בחודש יולי, הודות ליצוא מוגבר של מוצרים גרמניים לארה"ב ויפאן, בעקבות האצה בצמיחה במדינות אלה. העודף המסחרי של הכלכלה הגדולה באירופה, ששקעה במיתון במחצית הראשונה של השנה, גדל ל-15.8 מיליארד דולר, זינוק של כ-36% לעומת חודש יוני, לפי נתוני משרד הסטטיסטיקה הפדרלי של גרמניה. היקף יצוא הסחורות מגרמניה צמח ב-2.8% ביולי, בניכוי השפעות עונתיות, בעוד שהיבוא לגרמניה נפל באותה תקופה ב-2.2%.



מניית נוקיה יורדת בבורסת הלסינקי בלמעלה מ-3% לאחר שספגה הורדות המלצה מצד UBS, HSBC וברוקר פיני. אתמול העלתה יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם את תחזית הרווח לרבעון השלישי אולם שבה וצפתה כי מכירותיה יישארו ללא שינוי או יירדו מעט, ומנייתה נפלה ב-4.4%. ההודעה הנחילה אכזבה למשקיעים, שהעלו את מניית נוקיה בשבועות האחרונים ב-20%.



חולשת מניית נוקיה מקרינה על מתחרותיה במגזר ציוד התקשורת. אלקטל, יצרנית ציוד התקשורת הגדולה באירופה, יורדת ב-4.5%. אריקסון, יצרנית רשתות הסלולר הגדולה בעולם, יורדת ב-3.6%.



ירידות ניכרות נרשמות גם במניות השבבים ומגזר התוכנה: ST מיקרו, יצרנית השבבים הגדולה באירופה, יורדת ב-3%; ASML יורדת ב-3.6%; פיליפס יורדת ב-2.8%; סאפ, יצרנית התוכנה הגדולה באירופה, יורדת ב-2%.



מניות התעופה נחלשות על רקע הירידה החדה במניות התעופה בעולם ביומיים האחרונים. גילויו של מקרה חדש של סארס בסינגפור עורר חשש מפני התפרצות מחודשת של המגפה שחוללה שמות במגזר המוכה ברבעון השני. בריטיש איירווייס יורדת ב-2.5%; לופטהנזה יורדת ב-2.7%; אייר פראנס יורדת ב-1.6%.



מניות הרכב רושמות ירידות לאחר שהיורו זינק בלמעלה מ-4% מול הדולר בשני ימי המסחר האחרונים. התייקרות היורו מפחיתה את כושר התחרות של יצרניות הרכב האירופיות בשוק הרכב האמריקאי. פולקסווגן, שהפחיתה אתמול תחזיות יורדת בלמעלה מ-3%; דיימלר קרייזלר, פיז'ו ורנו יורדות בלמעלה מ-2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully