וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות כוונת השר פריצקי לבטל העתקת מיכלי הגז מפי גלילות: סופר גז תקים באתר שלושה מיכלים חדשים

אלי דניאל

10.9.2003 / 13:15

סופר גז, הנמצאת בבעלות קבוצת גרנית הכרמל, תסיים בשבוע הבא עבודות התכנון של המיכלים; גורמים בענף האנרגיה: "טועה מי שחושב שחברות הגז רק יפסידו מביטול העברת מיכלי הגז"



בעבות כוונתו של שר התשתיות, יוסף פריצקי, לבטל את העתקת מתקני הגז אשר בפי גלילות, מתעתדת חברת הגז סופר גז, הנמצאת בבעלות גרנית הכרמל שבשליטת משפחת בורוביץ' ותאגיד גלנקור, להקים שלושה מיכלי גז גדולים בשטח פרטי השייך לקבוצת גרנית ואשר נמצא במתחם פי גלילות. ככל הידוע, החברה תסיים כבר בשבוע הבא את עבודות התכנון של המכלים.



לאחרונה הודיע שר התשתיות כי בכוונתו לבצע בדיקה עם מומחים בנוגע לאפשרות הטמנת מיכלי הגז באופן שלא יסכן את תושבי האזור, וזאת למרות פסיקת בית המשפט המחוזי בתל אביב לפיה יש להעתיק את מיכלי הגז עד ליוני 2004. משמעות החלטה זו היא ששתי חברות הגז הפועלות במתחם - חברת פזגז (הנמצאת בשליטת פז) וחברת אמישראגז (חברה כלולה של קבוצת דלק ), יוכלו להמשיך בפעילותן בשטחים שבבעלותן שהיקפם כמה עשרות דונמים.



גורמים הפועלים בענף האנרגיה מסרו ל-TheMarker כי "טועה מי שחושב שחברות הגז רק יפסידו מביטול העברת מכלי הגז. אומנם הן היו אמרות לקבל מיליוני דולרים עבור הקרקע, אבל מצד שני הן היו מוציאות את הכסף הזה על הובלת הגז למרכזי האוכלוסין שבמרכז הארץ, מהאתרים החלופיים". גורמים אלה הוסיפו כי "הטיעון לפיו הטמנת המכלים תבטל את הסיכון הכרוך שבקרבת חוות הגז לריכוזי אוכלוסייה, אינו מדויק".



בין בעלי הזכויות במתחם מצויה חברת פי גלילות, המוחזקת בחלקים שווים על ידי המדינה מחד גיסא ושלוש חברות הדלק הגדולות פז, דלק וסונול, מאידך גיסא. בידי פי גלילות שטח קרקע חכור ממינהל מקרקעי ישראל בהיקף העולה על 160 דונם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully