וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

BDI: היקף פעילות השוק השחור בישראל מסתכם ב-20 מיליארד דולר בשנה - כ-22% מהתמ"ג

הרצל לקס

10.9.2003 / 10:42

ע"פ ניתוח BDI, ישראל ממוקמת במקום ה-6 בעולם המפותח מבחינת היקף הכלכלה השחורה; אובדן ההכנסות ממסים: כ-34 מיליארד שקל בשנה - כגובה הגירעון הנוכחי בתקציב



היקף הכלכלה השחורה בישראל מסתכם בכ-20 מיליארד דולר - כ-22% מהתמ"ג. כך נמסר מ-BDI. אובדן ההכנסות ממסים הנובע מפעילות כלכלית בלתי מדווחת מסתכם בכ-8 מיליארד דולר. מהם, הפסד מאי גביית מע"מ נאמד בכ-3.6 מיליארד דולר בשנה, ואומדן העלמת מס הכנסה מגיע ל-4.4 מיליארד דולר בשנה.



סכום כולל זה, המגיע במונחים שקליים ללמעלה מ-34 מיליארד שקל משתווה, בגודלו לגירעון הצפוי השנה בתקציב המדינה.



לדברי תהילה תמיר-ינאי, מנכ"לית BDI, ישראל נמנית על המדינות בהן נתח הכלכלה השחורה מהתמ"ג הוא מן הגבוהים בעולם המפותח. "מרבית הפעילות בשוק השחור נעשית בתחום סקטור השירותים בהם תשומת העבודה מהווה מרכיב דומיננטי", אומרת ינאי, ומונה בין התחומים המובילים את הפעילות הכלכלית הבלתי מדווחת את ענף השיפוצים, הזנות וההלוואות בשוק האפור, עבודות הניקיון והטיפול בילדים, שיעורים פרטיים ופעילות בלתי חוקית של עובדים זרים.



במקום גרוע יותר מישראל מבחינת היקף הכלכלה השחורה נמצאות גם מדינות ים תיכוניות אחרות. יוון היא המדינה המפותחת עם השיעור הגבוה ביותר של כלכלה שחורה - כ-29% מהתמ"ג; אחריה איטליה עם 27%; ומדינות כמו בלגיה, ספרד ופורטוגל עם 22%-23% כל אחת. במצב הטוב ביותר בתחום זה נמצאות שווייץ וארה"ב, שם נאמדת הפעילות הכלכלית הבלתי מדווחת רק ב-8.8% מהתוצר המקומי הגולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully