וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות השבבים גררו לירידות - פאריס נפלה ב-1.4%

יהודה שויצר

10.9.2003 / 19:50

מניית נוקיה ירדה בבורסת הלסינקי בקרוב ל-4.5% לאחר שספגה הורדות המלצה; ST מיקרו, יצרנית השבבים הגדולה באירופה, ירדה ב-4.7%



המסחר בבורסות אירופה נחתם בירידות שערים על רקע חולשה במניות הטכנולוגיה המובילות. בתום יום המסחר ירד מדד CAC בפאריס ב-1.4%; בלונדון ירד מדד FTSE ב-0.3%.



בחזית המקרו נרשם היום גידול חד בעודף המסחרי של גרמניה בחודש יולי, הודות ליצוא מוגבר של מוצרים גרמניים לארה"ב ויפאן, בעקבות האצה בצמיחה במדינות אלה. העודף המסחרי של הכלכלה הגדולה באירופה, ששקעה במיתון במחצית הראשונה של השנה, גדל ל-15.8 מיליארד דולר, זינוק של כ-36% לעומת חודש יוני, לפי נתוני משרד הסטטיסטיקה הפדרלי של גרמניה. היקף יצוא הסחורות מגרמניה צמח ב-2.8% ביולי, בניכוי השפעות עונתיות, בעוד שהיבוא לגרמניה נפל באותה תקופה ב-2.2%.



מניית נוקיה ירדה בבורסת הלסינקי בקרוב ל-4.5% לאחר שספגה הורדות המלצה מצד UBS, HSBC וברוקר פיני. אתמול העלתה יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם את תחזית הרווח לרבעון השלישי אולם שבה וצפתה כי מכירותיה יישארו ללא שינוי או יירדו מעט, ומנייתה נפלה בשיעור דומה. ההודעה הנחילה אכזבה למשקיעים, שהעלו את מניית נוקיה בשבועות האחרונים ב-20%.



חולשת מניית נוקיה הקרינה על מתחרותיה במגזר ציוד התקשורת. אלקטל, יצרנית ציוד התקשורת הגדולה באירופה, נפלה בכ-6%; אריקסון, יצרנית רשתות הסלולר הגדולה בעולם, ירדה ב-5%.



מניות השבבים איבדו גובה לאחר שטקסס אינסטרומנטס, יצרנית שבבי הסלולר, איכזבה עם אזהרת רווח. ST מיקרו, יצרנית השבבים הגדולה באירופה, ירדה ב-4.7%; ASML נפלה ב-5.8%; פיליפס ירדה ב-5%.



מניות התעופה נחלשו על רקע הירידה החדה במניות התעופה בעולם ביומיים האחרונים. גילויו של מקרה חדש של סארס בסינגפור עורר חשש מפני התפרצות מחודשת של המגפה שחוללה שמות במגזר המוכה ברבעון השני. בריטיש איירווייס ירדה ב-1.8%; לופטהנזה ירדה ב-3%.



מניות הרכב רשמו ירידות לאחר שהיורו זינק בלמעלה מ-4% מול הדולר בשני ימי המסחר האחרונים. התייקרות היורו מפחיתה את כושר התחרות של יצרניות הרכב האירופיות בשוק הרכב האמריקאי. פולקסווגן, שהפחיתה אתמול תחזיות ירדה בכ-2.5%; דיימלר קרייזלר ורנו ירדו בשיעור דומה.



SSL, יצרנית קונדומי דורקס, נפלו ב-9.1% לאחר שהודיעה כי השיחות להשתלטות עליה נסתיימו ללא תוצאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully