וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירידות בוול סטריט מחריפות - מדד המוליכים למחצה נופל ב-3.5%

יהודה שויצר

10.9.2003 / 20:07

טקסס אינסטרומנטס, יצרנית שבבי הסלולר הגדולה בעולם, נופלת ב-7.5%; יצרנית ציוד הרשתות האמריקאית 3Com יורדת ב-3.3%



ירידות שערים נרשמות בבורסות וול סטריט עת מניות השבבים גוררות את מדד המוליכים למחצה לירידה חדה של כ-3.5%. מדד נאסד"ק יורד בשיעור הגבוה מ-1% כתוצאה מאכזבה מתחזית המכירות של טקסס אינסטרומנטס והורדת המלצה למיקרון.



טקסס אינסטרומנטס, יצרנית שבבי הסלולר הגדולה בעולם, נופלת ב-7.5% למרות שצימצמה אתמול לאחר סיום המסחר את טווח ההכנסות החזויות לרבעון השלישי אל עבר הרף העליון של טווח התחזיות הקודם. מורגן סטנלי ו-UBS העלו את המלצתם למניית החברה בעקבות התחזיות המשופרות. אך משקיעים מסוימים לא באו על סיפוקם לאור העובדה שמאז תחילת השנה זינקה מניית החברה בכ-66%.



ענקית שבבי הזיכרון מיקרון (סימול MU) יורדת ב-7.4% לאחר שחברת המחקר הטכנולוגי סאונדוויו הורידה את המלצתה למניה ל"נייטרלי". סאונדוויו העריך גם שמחירי שבבי הזיכרון עלולים לרדת בזמן הקרוב והפחית את מחיר היעד של המניה מ-21 דולר ל-16.



סיסקו, היצרנית הגדולה בעולם של ציוד לרשתות אינטרנט, הודיעה היום על גידול של 14% בצבר ההזמנות לעומת השנה הקודמת - סימן אפשרי להתייצבות האקלים העסקי. נכון ל-8 בספטמבר עמד צבר ההזמנות של החברה על כ-1.6 מיליארד דולר, לעומת 1.4 מיליארד דולר ב-9 בספטמבר 2002. צבר ההזמנות משמש אנליסטים כמדד למכירות עתידיות של חברות אך מניית החברה יורדת ב-0.05%.



יצרנית ציוד הרשתות האמריקאית 3Com (סימול COMS) יורדת ב-3.3% לאחר שהודיעה כי תעביר למיקור חוץ את כל פעילויות הייצור שלה, תסגור את מפעלה בדבלין ותקצץ 1,000 משרות - קרוב לשליש מכוח עבודתה. מתחרתה של סיסקו עושה מאמץ נוסף לקצץ עלויות לאחר שרשמה 17 רבעונים רצופים של ירידה במכירות.



סמנכ"ל הכספים של ג'נרל מוטורס, יצרנית הרכב הגדולה בעולם, שב ואישר את היעדים הפיננסיים ל-2003 ואמר כי הוצאות ההון של החברה השנה יהיו קרובות ל-7 מיליארד דולר. מניית החברה יורדת ב-1.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully