וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות חדות בתום המסחר בוול סטריט - מדד המוליכים למחצה נפל ב-5.3%

יהודה שויצר

10.9.2003 / 23:13

טקסס אינסטרומנטס נפלה ב-7.5% והובילה את המגמה השלילית; לוסנט ירדה ב-6.8%; אפלייד מטריאלס רשמה ירידה של 6.2%



אכזבה מתחזיותיה של יצרנית השבבים טקסס אינסטרומנטס בשילוב עם הורדות המלצה לנוקיה גררו את בורסות וול סטריט לסגירה שלילית זה יום מסחר שני ברציפות. בתום המסחר איבד מדד נאסד"ק 2.6%; נפילה במניות השבבים המובילות גררה את מדד המוליכים למחצה, SOX, לירידה של 5.3%.



טקסס אינסטרומנטס, יצרנית שבבי הסלולר הגדולה בעולם, נפלה ב-7.5% למרות שצימצמה אתמול לאחר סיום המסחר את טווח ההכנסות החזויות לרבעון השלישי אל עבר הרף העליון של טווח התחזיות הקודם. מורגן סטנלי ו-UBS העלו את המלצתם למניית החברה בעקבות התחזיות המשופרות. אך משקיעים מסוימים לא באו על סיפוקם לאור העובדה שמאז תחילת השנה זינקה מניית החברה בכ-66%.



ענקית שבבי הזיכרון מיקרון (סימול MU) ירדה ב-9.2% לאחר שחברת המחקר הטכנולוגי סאונדוויו הורידה את המלצתה למניה ל"נייטרלי". סאונדוויו העריכה גם שמחירי שבבי הזיכרון עלולים לרדת בזמן הקרוב והפחיתה את מחיר היעד של המניה מ-21 דולר ל-16 דולר.



עוד בלטו במגזר: AMD עם ירידה של 8.3% ואפלייד מטריאלס שאיבדה 6.2% בתום המסחר.



סיסקו, היצרנית הגדולה בעולם של ציוד לרשתות אינטרנט, הודיעה היום על גידול של 14% בצבר ההזמנות לעומת השנה הקודמת - סימן אפשרי להתייצבות האקלים העסקי. נכון ל-8 בספטמבר עמד צבר ההזמנות של החברה על כ-1.6 מיליארד דולר, לעומת 1.4 מיליארד דולר ב-9 בספטמבר 2002. צבר ההזמנות משמש אנליסטים כמדד למכירות עתידיות של חברות אך מניית החברה נכנעה למגמה השלילית בשוק והשילה 1.5%.



מגזר ציוד התקשורת רשם ירידות נוכח שלל הורדות המלצה לנוקיה וזאת על רקע תחזיותיה הפושרות. נוקיה ירדה ב-3.8%; לוסנט איבדה 6.8%.



יצרנית ציוד הרשתות האמריקאית 3Com (סימול COMS) ירדה ב-4.9% לאחר שהודיעה כי תעביר למיקור חוץ את כל פעילויות הייצור שלה, תסגור את מפעלה בדבלין ותקצץ 1,000 משרות - קרוב לשליש מכוח עבודתה. מתחרתה של סיסקו עושה מאמץ נוסף לקצץ עלויות לאחר שרשמה 17 רבעונים רצופים של ירידה במכירות.



סמנכ"ל הכספים של ג'נרל מוטורס, יצרנית הרכב הגדולה בעולם, שב ואישר את היעדים הפיננסיים ל-2003 ואמר כי הוצאות ההון של החברה השנה יהיו קרובות ל-7 מיליארד דולר. מניית החברה ירדה ב-1.7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully