וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורו מתחזק לרמה של 1.25 דולר; נתוני המקרו שיתפרסמו ביומיים הקרובים בארה"ב עשויים לקבוע כיוונו של הדולר

רן דוידוב

11.9.2003 / 9:34

היום יפורסמו נתוני המאזן המסחרי ותביעות האבטלה השבועיות החדשות; הכרסום בשער הין נמשך והבוקר יורד המטבע היפאני לרמה של 117.2 ין לדולר



הדולר נחלש מעט הבוקר מול היורו ומעמיק את הנפילה בת 4% שרשם בימים האחרונים מול המטבע האירופי. נתוני המקרו שיפורסמו ביומיים הקרובים בארה"ב עשויים לחדש את תנועתו של הדולר. היורו נסחר ברמה של 1.25 דולר לעומת 1.1213 דולר אמש. הכרסום האיטי בשער הין נמשך והבוקר נסחר המטבע היפאני בשער של 117.2 ין לדולר לעומת 117.1 אמש.



היום יתפרסמו בארה"ב המאזן המסחרי לחודש יולי ונתוני התביעות הראשונות השבועיות לדמי אבטלה. נתוני האבטלה צפויים להיוותר שבוע נוסף מתחת לרף הקריטי של 400 אלף ואילו המאזן המסחרי חזוי להסתכם בגירעון של 40 מיליארד דולר. מחר צפויות המכירות הקמעוניות לרשום חודש רביעי ברציפות של עלייה באוגוסט, הפעם באורח ניכר של 1.5%. ולקינוח יפורסם מדד סנטמינט הצרכנים שעשוי לגלות שיפור קל.



סקר בלו צ'יפ שפורסם אתמול, העלה את תחזית הצמיחה של המשק האמריקאי ב-2003 ל-2.6% לעומת 2.3% ב-2002. זוהי הפעם הראשונה מאז חודש פברואר בה צופים כלכלנים אמריקאים כי קצב הצמיחה השנה יעלה על זה של השנה הקודמת. תחזית הצמיחה של הכלכלה האמריקאית ברבעון השלישי הועלתה ל-4.5% לעומת 3.7% בסקר הקודם.



לעומת זאת חתכה אתמול הנציבות האירופית את תחזית הצמיחה של גוש היורו ב-2003 ל-0.5% מ-1%, לאחר שנתוני הרבעון השני תוקנו כלפי מטה להצביע על התכווצות של 0.1%. הורדת התחזיות החדה נובעת בין היתר מהמיתון שפקד את שתיים מן הכלכלות הגדולות בגוש היורו - גרמניה ואיטליה.

הין נחלש בימים האחרונים בהדרגה, מאז רשם שיא של 3 חודשים ? 115.83 ין לדולר. ההתערבות המחודשת של הבנק המרכזי של יפאן במסחר מוסברת כגורם העיקרי לכך.



לאחר פסק זמן בן חודש שבה ממשלת יפאן בשבוע האחרון להתערב במסחר. ב-7 החודשים הראשונים של השנה מכרה ממשלת יפאן 9.03 טריליון ין (76.7 מיליארד דולר). אתמול התערב הבנק במסחר, לדברי סוחרים, לאחר שנודע כי כלכלת יפאן צמחה ברבעון השני מעבר לתחזיות המוקדמות. הכלכלה צמחה ב-1%, לעומת נתונים מקדמיים לפיהם צמחה רק ב-0.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully