וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי: קיצוץ נמוך מהצפוי בתקציב ישיג יציבות בשווקים הפיננסיים

אמיר טייג

11.9.2003 / 10:31

מחלקת המחקר של בנק לאומי: "הצעת התקציב מסתמנת כמתונה מאוד בהשוואה לתוכנית הכלכלית השאפתנית. במשרד הביטחון הסתפקו במחצית מהיקף הקיצוץ שהוצע"

"הצעת התקציב לשנת 2004 שפורסמה על ידי משרד האוצר מסתמנת כהצעה מתונה מאוד בהשוואה לתוכנית הכלכלית השאפתנית", כך כותב אורן לוינטל ממחלקת המחקר של בנק לאומי. "הקיצוץ בהוצאות אינו גדול, כאשר במשרד הביטחון הסתפקו במחצית מהיקף הקיצוץ שהוצע בתחילה", כותב לוינטל.

עוד כותב לוינטל כי "העיקרון של אי העלאת מסים אינו עומד במבחן הביצוע, וזאת מבלי להזכיר את אי הורדת שיעור המע"מ חזרה ל-17%", אך מנגד הוא מציין כי "היתרון של ההצעה הוא בצמצום המחלוקות הפוליטיות והחברתיות שהיא צפויה לעורר. עובדה זו צפויה להקל על מהלך העברת התקציב בכנסת ולהשיג בסופו של דבר יתר יציבות בשווקים הפיננסיים".

לוינטל מציין כי ביסוד הצעת התקציב לשנת 2004 עומדת העלאת יעד הגירעון לשנה הבאה ל-4% מהתוצר. "באוצר ממתינים לתגובת ממשלת ארה"ב ביחס למהלך זה, המהווה שינוי מההבנות שהתלוו להסכם הערבויות שנחתם לאחרונה", כותב לוינטל.

כלכלני לאומי מוליכים קו אופטימי יחסית לגבי ההתפתחויות הצפויות בשנת 2004. להערכתם, שנה זו תסמן את היציאה מהמיתון, והצמיחה תסתכם בכ-2.5%, בהתאם להערכות האוצר. יש לציין כי בנק הפועלים ובנק ישראל נוקטים שניהם בקו שמרני יותר ומעריכים כי הצמיחה הצפויה בשנת 2004 תסתכם ב-1.5% ו-1% בהתאמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully