וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: סמסונג צפויה לקחת את הבכורה מאינטל בשוק שבבי הפלאש ב-2004

סוכנויות הידיעות

11.9.2003 / 10:44

בשנה החולפת נפל הנתח של אינטל בשוק זה מ-25.2% ל-19.2%, בעוד שהנתח של מתחרתה הדרום קוריאנית גדל מ-16.9% ל-17.1%, לפי "וול סטריט ג'ורנל"



אנליסטים מעריכים כי תחרות עזה מצד יצרניות שבבים מאסיה תביא לכך שחברת אינטל תאבד את הבכורה בתחום שבבי הפלאש. כך מדווח "וול סטריט ג'ורנל".



ענקית השבבים האמריקאית, אשר פיתחה את מרבית סוגי שבבי הזיכרון הנמצאים בשימוש בעולם כיום, נדרשת להתמודד עם תחרות הולכת וגוברת מצד חברת סמסונג מדרום קוריאה בשוק שבבי הפלאש. אלו רכיבי זיכרון המשמשים ביישומים רבים, בהם טלפונים סלולריים ומצלמות דיגיטליות.



סמסונג כבר נטלה את ההובלה בשוק של שבבי זיכרון DRAM, המיועדים למחשבים אישיים, אחרי שגברה על יצרניות השבבים היפאניות, שהדיחו את אינטל מהבכורה בשוק ענק זה במהלך שנות ה-80.



לאחרונה הצטמצם באופן ניכר פער ההכנסות בין אינטל לסמסונג בתחום שבבי הפלאש. ברבעון השני של השנה נפל הנתח של אינטל בשוק זכרונות הפלאש ל-19.2%, לעומת 25.5% ברבעון השני של 2002. במקביל, עלה נתח השוק של סמסונג מ-16.9% ל-17.1% - לפי נתוני חברת מחקר השוק iSuppli.



אנליסט iSuppli, ג'ים קנטור, העריך כי הכנסות סמסונג בשוק שבבי הפלאש צפויות לעבור את אלה של אינטל ברבעון הרביעי של השנה או ברבעון הראשון של 2004. אנליסט אחר, אלן נייבל מחברת המחקר ווב-פיט ריסרץ', העריך כי אינטל תסיים את שנת 2003 עם הכנסות של יותר משני מיליארד דולר ממכירת שבבי פלאש, וכי הכנסות סמסונג בשוק זה יהיו מעט יותר נמוכות. סמסונג תעבור את אינטל במכירות בשנה הבאה, צפה נייבל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully