וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזורים, אמנת וב.ס.ר הנדסה מוכרות לב.ס.ר אירופה נכסי נדל"ן מניב בצ'כיה תמורת 10.3 מיליון יורו

אלי דניאל

11.9.2003 / 10:57

ב.ס.ר אירופה תרכוש את חברת Bes Net שברשותה קרקע של כ-80 דונם בפראג; החברה הצ'כית סיימה את המחצית הראשונה ברווח של כ-1.7 מ' ש' במחזור של כ-6 מ' ש'



עסקת הנדל"ן, במסגרתה אמורה חברת הנדל"ן המניב ב.ס.ר אירופה את מניות החברה הצ'כית Bes Net Prague, מערבת שתי חברות ציבוריות נוספות - אזורים ואמנת , כך עולה ממתאר העסקה שפורסם אתמול.



אזורים מחזיקה בעקיפין בכ-38% מהון המניות של החברה הצ'כית, כאשר אמנת מחזיקה בשרשור בכ-8% מהון המניות של Bes Net. בעלי המניות נוספים בחברה הצ'כית הינם ב.ס.ר הנדסה (מחזיקה בכ-19% ממניותיה) וסילברבוים אחזקות של צביקה בארינבוים (מחזיקה בכ-8% ממניות החברה הצ'כית).

במסגרת העסקה תשלם ב.ס.ר אירופה כ-10.3 מיליון יורו תמורת מלוא הון המניות של Bes Net שברשותה זכויות בשטח קרקע של כ-80.1 דונם המצויים במתחם Bes Net Centrum שברובע 4 בפראג. במתחם זה מצויים מספר מבנים בשטח כולל של כ-36.7 אלף מ"ר.



בתום הרבעון השני של השנה עמד שיעור התפוסה במבנים על 80%, ובין השוכרים השונים ניתן למצוא את ענקית התרופות הצרפתית Aventis, אשר דמי השכירות שהיא משלמת היוו כ-11% מכלל הכנסותיה שלBes Net במחצית הראשונה של השנה, הכנסות שהסתכמו בכ-6 מיליון שקל. הרווח הנקי של החברה הצ'כית הסתכם בתקופה זו בכ-1.7 מיליון שקל.



אחד הנתונים הבעייתיים העולים ממתאר העסקה - הסכמי השכירות לתקופות קצובות התורמים כ-50% מהכנסותיה של החברה, יסתיימו במהלך השנים 2004-2005, כאשר החוזה עם Aventis עתיד להסתיים בתום הרבעון הראשון של 2005.



אסיפת בעלי המניות של ב.ס.ר אירופה תתבקש לתת את אישורה לעסקה, משום שב.ס.ר הנדסה נמנית על קבוצת השליטה בחברה. כמו כן, השלמת העסקה כפופה לבדיקת נאותות אותה ערכה החברה כמו גם להשגת מימון על ידה. בינתיים, נראה כי את סוגיית המימון מתכוונים בב.ס.ר אירופה לפתור באמצעות הנפקת אג"ח להמרה בהיקף של 10-20 מיליון שקל, הנפקה המתוכננת להתבצע באמצעות לידר הנפקות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully