וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודה דורון לשעבר גזבר קיבוץ שפיים מובא להארכת מעצר על ידי מס הכנסה; שומר על זכות השתיקה

ניצן כהן

11.9.2003 / 10:54

דורון נחשד שהעלים הכנסות של 11 מיליון שקל בשנים 1996-2002; המשטרה מבקשת אף היא להאריך את מעצרו



יהודה דורון, מי שהיה גזבר קיבוץ שפיים ונחשד במעילת הענק בכספי הקיבוץ, מובא בשעה זו להארכת מעצר על ידי חוקרי מס הכנסה. עוד נודע, כי המשטרה תבקש הארכת מעצרו כדי להמשיך בחקירת החשדות במעילה. יצוין שדורון שומר בחקירתו במס הכנסה על זכות השתיקה ואינו משתף פעולה עם החוקרים.



מהבקשה להארכת המעצר עולה כי דורון נחשד בהעלמת הכנסות בהיקף כספי של 11 מיליון שקל, שבחלקם, על פי הבקשה שהוגשה על ידי מס הכנסה, נובעים מהמעילה לכאורה בכספי קיבוץ שפיים. חוקרי מס הכנסה טוענים בבקשה להארכת המעצר שדורון העלים הכנסות של 11 מיליון שקל בין השנים 1996 ו-2002.



בשבוע שעבר חזר דורון לישראל ונעצר על ידי חוקרי המשטרה ומס הכנסה. חוקרי מס הכנסה מעוניינים לברר עם דורון אם ההודאה של קיבוץ שפיים בהעלמת הכנסות של 30 מיליון שקל היא מלאה והאם היא קשורה לחשדות במעילת הענק בקיבוץ.



על פי ההודאה של קיבוץ שפיים, התגלתה העלמת ההכנסות בכ-30 מיליון שקל עם גילוי מעילת הענק בכספי הקיבוץ. לטענת אנשי הקיבוץ, לכשנתגלתה העלמת ההכנסות יזמו פנייה למס הכנסה בבקשה שלא לפתוח בהליכים פליליים נגד המעורבים ובתמורה יודו בהעלמת ההכנסות.



בראיון שנתן דורון בשבוע שעבר ל"ידיעות אחרונות" הוא פירט שיטה של העלמת מסים במשך 26 שנה. דורון אמר ל"ידיעות אחרונות" כי הקיבוץ ניהל במשך כל אותן שנים "קופה ב'" שאליה הוזרמו כספים מהעלמות מס ושהשיטה היתה ידועה לבכירי הקיבוץ לדורותיהם. עוד אמר דורון, כי השיטה נהוגה גם בקיבוצים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully