וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כפרית רוכשת חברה בריטית נוספת בעלת מחזור של 8 מיליון יורו

עידו אלון

11.9.2003 / 11:23

מתחילת 2003 השקיעה כפרית 10.5 מיליון יורו ברכישת פעילויות באירופה

חברת כפרית תשלים בשלושה השבועות הקרובים רכישה של חברה בריטית פרטית נוספת, שעוסקת בייצור תרכיזי פלסטיק. החברה כבר סיכמה את מרבית הפרטים של עסקת החלפת המניות עם החברה הבריטית ארתון, שמחזורה השנתי מסתכם ב-8 מיליון יורו.

מנכ"ל כפרית, דודי זבידה, אישר אתמול כי החברה תשלים בקרוב את הרכישה. לדבריו, כפרית תקבל 65% ממניות החברה הנרכשת ותעניק בתמורה 35% מהפעילות של כפרית בבריטניה, המתבצעת תחת השם "קונסטאב בריטניה". חוץ מהמניות יקבל גם בעל העניין בחברה סכום נמוך במזומן. "העסקה כולה תסתכם בכמה מאות אלפי יורו", אמר זבידה.

כפרית מייצרת תרכיזים לתעשיית הפלסטיק, המשמשים במידה רבה כמעין "סירופ" שמוסיפים לתערובת - והוא שמעניק לה את תכונות המוצר הסופי, כגון צבע, גמישות ועמידות. החברה הנרכשת מייצרת תרכיזים לתערובות מוכנות המשמשות במוצרי נישה של פלסטיק. הרכישה של החברה הבריטית מיועדת להרחיב את מגוון המוצרים של כפרית בתחומי נישה. "העסקה גם תעניק לנו יתרונות לגודל, המאפשרים חיסכון בעלויות של רכישת חומרי הגלם מהספקים שמולם כפרית עובדת", הוסיף זבידה.

לדברי זבידה, גודלה של כפרית היה אחד הסיבות שבעטיין הסכים בעל העניין בחברה הבריטית למכור מחזור רווחי של 8 מיליון יורו תמורת כמה מאות אלפי יורו. הוא הוסיף כי הרווח הגולמי של החברה הנרכשת איתן והיא עצמה יציבה. זאת, בניגוד לעסקות הקודמות של כפרית שנעשו מול קונסטאב הגרמנית שנקלעה לקשיים תפעוליים.

כפרית רכשה בסוף 2002 את פעילויותיה של קונסטאב, המייצרת תרכיזים על בסיס פוליאתילן. פעילויות אלו כללו שני אתרי ייצור בגרמניה ובריטניה. לדברי זבידה, הרכישה הנוכחית בבריטניה תאפשר לכפרית לאחד את אתרי הייצור בבריטניה ולהשיג בכך חיסכון נוסף. כפרית גם קיבלה מקונסטאב קווי ייצור בצ'כיה וגרמניה של תרכיזים לפוליפרופילן רב שכבתי (BOPP). חומר גלם זה משמש חברות כדור כימיקלים לייצור יריעות גמישות. בסך הכל מסתכמת ההוצאה של כפרית על כל הפעילויות הנרכשות, כולל הנוכחית, בכ-10.5 מיליון יורו. בחברה העריכו כי ההכנסות השנתיות יצמחו ביותר מ-80%, בעיקר בעקבות רכישת קונסטאב.

מסע הקניות של כפרית הביא את הכנסותיה במחצית הראשונה של 2003 ל-149 מיליון שקל, עלייה של 57% לעומת התקופה המקבילה ב-2002. גם הרווח הגלמי עלה בשיעור דומה, 52%, ל-31 מיליון שקל (20% מהמחזור). הוצאות השיווק של החברה עלו משמעותית, ולפיכך שיעור השיפור של הרווח התפעולי נשחק ל-24%. הכנסות מימון של 5.4 מיליון שקל הביאו את הרווח הנקי של כפרית ל-11.8 מיליון שקל 7.9% - מהמחזור וב-57% יותר מבתקופה המקבילה. הונה העצמי של כפרית מסתכם ב-122 מיליון שקל והוא מממן 47% מהמאזן.

מניית כפרית שיקפה היטב את השינויים שעברו על החברה שבשליטת קיבוץ כפר עזה. המניה זינקה בכ-110% בשנה האחרונה תוך שיפור מסוים במחזורי המסחר בה, וכעת נסחרת החברה בשווי שוק של 204 מיליון שקל, ב-70% יותר מהונה העצמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully