וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות שוקלת פנייה לערכאה משפטית נגד הצעת האוצר להאריך תקופת הצינון לפני נקיטת צעדים ארגוניים ל-60 יום

עינב בן יהודה

11.9.2003 / 11:44

האגף המשפטי של ההסתדרות בוחן הנושא בשיתוף היועצים המשפטיים של ארגוני עובדים נוספים



ההסתדרות שוקלת נקיטת צעדים משפטיים נגד הצעת האוצר להאריך את תקופת הצינון ל-60 יום. במסגרת תקציב 2004 מציע האוצר לתקן את חוק יישוב סכסוכי עבודה ולהגדיל את תקופת הצינון מ-15 יום ל-60 יום, בטרם נקיטת צעדים ארגוניים.



באוצר טוענים כי פרק זמן של 15 יום הינו קצר מדי, אינו מאפשר לנסות ליישב את המחלוקות בין הצדדים ואינו מאפשר למעסיק להתכונן היטב על מנת להקטין הנזק שעלול להיגרם לו. עוד מציע האוצר כי כאשר מדובר בהשבתה הננקטת על ידי המעביד, השבתה שהלגיטימיות שלה הוגבלה להשבתת מגן, אין צידוק לתקופת צינון של 15 יום, אלא ל-5 ימים בלבד.



לדברי עו"ד דורית טנא, ראש הלשכה המשפטית והיועצת המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, נשקלים צעדים משפטיים על מנת למנוע יישום הצעה זו, וכי בחינה זו נעשית בשיתוף עם היועצים המשפטיים של ארגוני עובדים נוספים.



"אני מעריכה שהחלטה כזו לא תעמוד למבחן בג"ץ. זו החלטה שאינה שיוויונית, מקלים על המעסיקים ומקשים על העובדים. מעסיק יוכל לקבל החלטות חד צדדיות לגבי עובדים, ואילו העובדים יצטרכו להמתין 60 יום עד שיוכלו לנקוט בצעדים ארגוניים. בנוסף אין להצעה הזו כל משמעות כלכלית, והיא אינה אמורה להיות מוסדרת בחוק ההסדרים". עוד מוסיפה טנא כי הצעה זו עלולה להגביר את מספר הסכסוכים המוכרזים :"סכסוכי עבודה יוכרזו כלאחר יד, בגלל הדרישה להאריך תקופת הצינון ל-60 יום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully