וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולאר השקעות מממשיכה לחפש מזומנים: מנהלת מגעים למכירת החזקותיה בחצרות הדר לגורם בינלאומי

אלי דניאל

11.9.2003 / 12:22

חברת ההשקעות מחזיקה ב-45.6% ממניות חצרות הדר, הפועלת בתחום מרכזי הדיור לאוכלוסייה מבוגרת; המגעים מנוהלים גם עם אייל יונה המחזיק בחבילת מניות דומה



חברת פולאר השקעות , הנמנית על קבוצת שרפ"ק , ממשיכה בניסיונותיה להכניס מזומנים לקופתה באמצעות מימוש של החזקות, והיום היא מדווחת על מגעים ראשונים אותם היא מנהלת עם גורם בינלאומי בנוגע למכירת החזקותיה (45.6% מהון המניות) בחברת חצרות הדר. את המגעים עם הגורם הבינ"ל מנהלת החברה עם אייל יונה, המחזיק בחבילת מניות דומה בחצרות הדר.



חצרות הדר פועלת בתחום מרכזי הדיור לאוכלוסייה המבוגרת, והיא מחזיקה ב-50% ממגדלי הים התיכון כפר סבא, המתפעלת מרכז לדיור מוגן שבו 311 יחידות דיור, כמו גם ב-33% ממגדלי הים התיכון נורדיה, שמתפעלת מרכז דיור מוגן ובו 174 יחידות דיור. את שנת 2002 סיימה חצרות הדר עם הפסד של 981 אלף שקל (לאחר מס).



עד לחודש יוני 2001, החזיקה פולאר השקעות ב-91.2% מהון מניותיה של חצרות הדר, ובמועד זה היא מכרה מחצית מזכויותיה בחברה זו לאייל יונה בתמורה לכ-34.2 מיליון שקל, בעסקה שייצרה לה רווח הון (לפני מס) של כ-27.6 מיליון שקל. עד היום לא קיבלה פולאר השקעות את מלוא התמורה בגין המניות אותן היא מכרה ולאחרונה היא האריכה בשנה נוספת - עד לתום שנת 2004, את המועד האחרון לפירעון חוב בסך של כ-16.5 מיליון שקל לו היא זכאית על חשבון התמורה.



נציין כי במהלך החודשים האחרונים מימשה פולאר את החזקותיה בשלוש חברות - הזרע ג'נטיקס , טלדור ויציל פיננסים, בתמורה כוללת של כ-187 מיליון שקל. מסע המימושים מגיע לאחר שבחודש מאי האחרון הורידה חברת הדירוג מעלות את הדירוג אותו היא העניקה לאיגרות החוב של החברה מדירוג A פלוס לדירוג BBB מינוס.



פולאר השקעות סיימה את המחצית הראשונה של שנת 2003 עם הפסד של כ-38.5 מיליון שקל במחזור הכנסות של כ-294.1 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully