וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת שבדיה הודיע כי משאל העם על אימוץ היורו ייערך כמתוכנן ביום ראשון חרף רצח שרת החוץ

סן חוזה מרקיורי

11.9.2003 / 13:40

אתמול הודיע גורן פרסון על דחיית משאל העם; מתנגדי היורו ממשיכים להוביל בסקרים על המצדדים בו: סקר שפורסם היום חושף פער של 15% בין שני הגושים



ראש ממשלת שוודיה, גורן פרסון, החליט כי משאל העם על אימוץ היורו לא יידחה, חרף רציחתה של שרת החוץ אנה לינד, ויתקיים ביום ראשון הקרוב כמתוכנן.



לינד, שהיתה ממובילות המאבק למען כניסת שוודיה לאיחוד המוניטרי האירופי, מתה הבוקר לאחר שנדקרה בכבד ובקיבה אמש במהלך קניות בחנות כלבו בשקטוקהולם. חברת המפלגה הסוציאל-דמוקרטית בת ה-46 היתה אחת מהפוליטיקאים הפופולריים בשבדיה, והופיעה על כרזות תמיכה באימוץ היורו שנתלו ברחבי המדינה.



למרות תמיכת המפלגות הגדולות וחלק מהאיגודים המקצועיים בשבדיה באימוץ היורו ממשיכים הסקרים להצביע על יתרון משמעותי לסרבני האימוץ. ע"פ סקר שנערך היום, בהזמנת דנסקה בנק, עולה מספרם של המתנגדים ליורו על התומכים בו ב-15%.



אזרחי שבדיה חוששים שאימוץ היורו יצמצם את עצמאות הממשלה, יפגע במערכת הרווחה הנדיבה הנהוגה במדינה, ויאט את הצמיחה הכלכלית.



היום נשמעו הערכות כי רציחתה של לינד עשויה לסייע לתומכי היורו. 15% מאזרחי שבדיה טרם החליטו כיצד להצביע במשאל העם הקרוב, ואפשר שיחליטו להעביר כעת את קולותיהם הצפים למצדדים באימוץ, לאות הזדהות עם לינד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully