וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נצבא אחזקות מתכננת גיוס של 200 מיליון שקל בהנפקת אג"ח לא סחירות

אילן מוסנאים

11.9.2003 / 14:13

את ההנפקה יובילו גמול חתמים, פועלים אי.בי.אי ולאומי ושות'. לפני חודשיים הורידה חברת דירוג האשראי מעלות את הדירוג של החברה מ-AA מינוס ל-A

חודשיים לאחר שחברת דירוג האשראי מעלות הורידה את הדירוג של חברת הנדל"ן המניב נצבא החזקות , מודיעה היום החברה כי בכוונתה לגייס סכום של כ-200 מיליון שקל, בהנפקה של אג"ח רגילות לא סחירות. את ההנפקה יובילו חברות החיתום של גמול חתמים, מקבוצת גמול בעלת השליטה בנצבא, וכן פועלים אי.בי.אי ולאומי ושות' חתמים.

במעלות הורידו באמצע יולי את דירוג האשראי של איגרות החוב הסחירות של נצבא מסדרה א', מרמה של AA מינוס לרמה של A. כעת החברה מצפה לדירוג מחודש והתשלום לחתמים יהיה מותנה בגובה הדירוג שיתקבל.

נצבא הינה חברת אחזקות, הפועלת בעיקר בענף הנדל"ן, בייזום, פיתוח, תפעול והשכרה של מרכזים מסחריים, בנייני משרדים ונכסים תחבורתיים (המושכרים בעיקר לקואופרטיב אגד). בנוסף, לחברה, שנסחרת בבורסה לפי שווי שוק של כ-37 מיליון דולר, פעילות בענף התיירות. ההון העצמי של החברה הסתכם בכ-155 מיליון שקל והוא נמוך מהסכום אותו מבקשת החברה לגייס.

במעלות החליטו להוריד את דירוג האשראי של נצבא, עקב ההרעה בסביבתה העסקית של החברה ובנתוניה הפיננסיים, שכן בשנת 2002 ובמחצית הראשונה של 2003 נמשכה ההחמרה במשבר שפוקד את שוק הנדל"ן המניב המקומי עקב עודפי היצע.

במעלות מציינים כי שיעורי הרווחיות הגולמית של החברה נשחקו בשנתיים האחרונות מרמה של 64% בשנת 2001 לרמה של 61% ברבעון הראשון של שנת 2003. ירידה זו, להערכת מעלות, הינה כתוצאה מירידה בשיעורי התפוסה במבני החברה וכתוצאה משיעורי הרווחיות הנמוכה בנכסים חדשים וכן גידול בעלויות האבטחה בקניון ירושלים.

נתון נוסף שהביא להורדת הדירוג הוא הפגיעה באיתנותה וגמישותה הפיננסית של החברה. חלק ניכר מנכסי החברה, לדברי מעלות, אינו מניב תזרימי מזומנים משמעותיים ומגלם בעיקר פוטנציאל השבחה עתידי. בעקבות המשבר בענף הנדל"ן, חלה שחיקה בערך נכסים אלה ולהערכת מעלות צפוי עיכוב בהשבחתם. בנוסף, שחיקת הרזרבות ההוניות בנכסים אלו והעיכוב שצפוי בהגדלת תרומתם לתזרים השוטף מרעים, להערכת מעלות, את איתנותה וגמישותה הפיננסית של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully