וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: עליות שערים בצל טקסי הזיכרון

שירלי יום-טוב

11.9.2003 / 23:02

המסחר ייעצר היום פעמיים לציון הרגעים בהם פגעו המטוסים במגדלי התאומים. ארוטק ממשיכה להתחזק ב-4% ומרקורי מוסיפה 1.5%. גילת עולה ב-3.5%. קומברס מוסיפה כ-1%


יום המסחר נפתח בעליות קלות למרות נתונים מאכזבים בדבר עלייה במספר הבקשות לדמי אבטלה. הנאסד"ק עולה ב-0.7% והדאו מוסיף 0.3%.

בין המניות הישראליות בולטת בפתיחה מניית מרקורי שעולה ב-1.5% למחיר של 47.6 דולר לאחר הירידות אתמול. גילת עולה ב-3.5% למחיר של 4.9 דולר. ארוטק עולה ב-4% למחיר של דולר אחד וקומברס עולה ב-0.8% למחיר של 16.4 דולר לאחר יומיים רצופים של ירידות למרות המלצות חיוביות.

סקירת טרום מסחר

בצל טקסי הזיכרון לציון שנתיים לפיגועי הטרור של ה-11 בספטמבר בארה"ב, צפוי המסחר להיפתח היום בעליות קלות של עד 0.3% בנאסד"ק 100 וב-S&P500. המסחר ייפתח ויינעל היום כרגיל, אולם הוא ייעצר פעמיים לאחר תחילתו, כדי לציין את רגע פגיעת המטוסים במגדלים וקריסתם לאחר מכן. במידה שהמסחר יינעל היום בעליות, תהיה זו הפוגה מיומיים רצופים של מימושים בוול סטריט, על רקע הרמות הגבוהות אליהן הגיעו המדדים לאחרונה.

מהזירה המקרו כלכלית התקבלו היום הנתונים השבועיים בדבר מספרן של התביעות החדשות לדמי אבטלה - נתון שנחשב בעבר בעל השפעה מינורית על שוקי ההון, אך חזר למשוך תשומת לב בעת האחרונה. המספר עמד על 422 אלף - גבוה מהצפי לרמה של 400 אלף ועלייה מ-413 אלף פניות בשבוע שעבר. כל רמה מעל ל-400 אלף פניות מהווה אינדיקציה לכך ששוק העבודה אינו מתאושש ואף ממשיך להיחלש. עד כה הראה שוק העבודה סימנים סותרים ביחס להתאוששותו - שיעור האבטלה הציג ירידה קלה לרמה של 6.1% באוגוסט, אך מספר המשרות בארה"ב ממשיך להצטמצם.

זינוק של 120% מתחילת השנה במניית אם סיסטמס , לא מנע מחברת קרנות הנאמנות הגדולה בעולם פידליטי, להגדיל את החזקותיה בחברה. פידליטי דיווחה אתמול לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) כי הגיעה להחזקה של 13% ממניותיה של אם סיסטמס (3.5 מיליון מניות) ששוויין הוא 56 מיליון דולר. פידליטי החזיקה נכון לסוף יוני ב-8.3% ורכשה מניות של אם סיסטמס מאז סוף יוני בהיקף מוערך של 12.5-19.5 מיליון דולר. פידליטי החלה לרכוש מניות אם סיסטמס לפני יותר משנה באמצעות הקבוצה האירופית שלה שבסיסה בלונדון, וכעת הצטרפה אליה גם הקבוצה האמריקאית מבוסטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully