וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: המעו"ף נחלש ב-0.9%; הדולר טיפס לרמה של 4.497 שקלים עקב פקיעת הגלבועים

אילן מוסנאים

11.9.2003 / 17:13

המחזור בינוני - 267 מ' ש'; ירידות חדות במניות הבנקים הגדולים ובקבוצת אי.די.בי; מדטכניקה טיפסה ב-6.6% בעקבות עסקת פימי; טבע ירדה ב-1.5%; נייס איבדה 3.1%



הבורסה של תל אביב סיימה הערב יום נוסף של ירידות שערים על רקע המתיחות הבטחונית-מדינית והירידות החדות אמש בוול סטריט. פרמטר נוסף שהשפיע על המסחר היום היתה פקיעת סדרת הגלבועים, שגרמה להתחזקות הדולר במסחר בשוק המט"ח, והקרינה באופן שלילי על המסחר במניות.



מדד המעו"ף, שנסחר לאורך כל שעות היום בירידות בינוניות, סיים את המסחר בירידה של 0.9%, לרמה של 392.16 נקודות, ומדד תל אביב 100 ירד ב-1.2% לרמה של 411.62 נקודות. התל-טק נסחר בירידה של 1.5%. המחזור היה בינוני, והסתכם בכ-267 מיליון שקל. המסחר במט"ח היה סוער על רקע פקיעת סדרת הגלבועים, והשער היציג של המטבע האמריקאי נקבע במחיר של 4.489 שקלים, גבוה בכ-0.5% מהשער היציג אתמול. אחרי קביעת השער היציג, נמשך הפיחות בשער השקל, והדולר נסחר ברמה של כ-4.497 שקלים.



מניית הפניקס 1 סיימה את המסחר בירידה של 0.9%. הבוקר פורסם כי מס הכנסה פתח בחקירה נגד החברה ובכירים בה בחשד להעלמות מס. לא ברור אם מדובר בחקירה שמתנהלת בגין פעילות החברה בתקופה האחרונה, או בגין פעילות מהעבר. החברה הודיעה הבוקר כי חוקרי מס הכנסה הגיעו אתמול למשרדיה עם צו בית משפט, וקיבלו מסמכים. החברה מציינת כי אינה יודעת את הסיבה העומדת מאחורי נטילת המסמכים.



מגמה שלילית נרשמה גם במניות החברות הנמנות על קבוצת אי.די.בי, כשמניית אי.די.בי אחזקות נסוגה ב-1.7%, אי.די.בי פיתוח נעה מטה ב-3%, דיסקונט השקעות השילה 3.1%, וכלל תעשיות איבדה 3%.



מניית טבע , שסיימה את המסחר בארה"ב עם פער שלילי של כ-2.2%, יורדת ב-1.5%. המניה ריכזה את המחזור השני בבורסה - 31 מיליון שקל. יתר המניות הדואליות נסחרות אף הן במגמה שלילית בדרך כלל, כאשר מניית אודיוקודס ירדה ב-3.6%, נייס נפרדה מ-3.1% וכור ירדה ב-0.7%.



גם מניות הבנקים הגדולים לא הצליחו להתחמק מהמגמה הכללית בבורסה, וסיימו את המסחר בירידות שערים. מניית בנק הפועלים, שריכזה מחזור של כ-35 מיליון שקל שהיה הגבוה בבורסה, ירדה ב-1.4%, מניית בנק לאומי ירדה ב-1.1%, מניית דיסקונט סיימה את המסחר בלא שינוי, ומניית בנק המזרחי ירדה ב-1.3%.



יחידת ההשקעות של גבעות עולם זינקה בכ-18% במחזור של כ-900 אלף שקל בעקבות העדכון האחרון שהשותפות העבירה על תוצאות קידוח מגד 4. החברה מסרה כי מניתוח תוצאות המחקר הגיאולוגי ומפיענוח הלוגים במאגר שנבדק בקידוח, עולה כי במאגר יש כ-100 מיליון חביות הנמצאות במצב של "טרום הפקה". עם זאת, השותפות מציינת כי לא ברורה כמות הנפט שניתן להפיק מהמאגר, והאם הוא מסחרי. שאלות אלה, כותבת השותפות, נבחנות עדיין על ידי יועציה שבלונדון.



בין מניות המעו"ף בלטו בעליות מניות בנק טפחות, שעלו ב-1.6%, אגיס שהוסיפה 0.4%, ומניית שופרסל, שעלתה ב-1%.



מניית מדטכניקה סיימה את המסחר בעליות של 6.6% בעקבות הפרסום בעיתון "מעריב" לפיו בעלי השליטה בחברה מנהלים מגעים למכירת 25% ממניות החברה תמורת 50 מיליון שקל לקרן פימי. השווי, על פי הפרסום, גבוה בכ-27% משווי השוק של החברה. החברה אישרה את הפרסום כי מתנהלים מגעים עם קרן פימי, אולם הפרטים שפורסמו בעיתון אינם מדויקים.



עליות של 3.7% רשמה מניית ניסן, וזאת לאחר שהחברה הודיעה אתמול בערב כי בית המשפט אישר את מכירת חברת החיתולים טפנוקים לניסן ושותפתה DPL בתמורה ל-7.4 מיליון שקל. מניית החברה, ששווי השוק שלה הוא כ-81.6 מיליון שקל, ריכזה מחזור של כ-3 מיליון שקל, כך שכ-3.7% ממניות החברה החליפו ידיים במהלך המסחר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully