וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפקח על הבנקים הורה להתנות פעולות לקוחות בחתימה על הצהרת נהנים בחשבונם במסגרת החוק למניעת הלבנת הון

ניצן כהן

11.9.2003 / 12:13

יואב להמן: אין להשלים עם מצב בו לקוח מסרב או נמנע בכוונה מלחתום על ההצהרה; לקוחות שנחסם חשבונם יידרשו על ידי הבנקים להשלים את יתרת פרטי הזיהוי שלהם, והללו יסירו את החסימה



המפקח על הבנקים, יואב להמן, מורה היום לבנקים, באמצעות חוזר, להתנות כל פעולה של לקוחות המצריכה מפגש עם נציג הבנק בחתימה על הצהרת המוטבים בחשבון הבנק במסגרת החוק למניעת הלבנת הון. להמן מורה לבנקים להשיג את היעד של החתמת כלל לקוחותיהם על הצהרה זו.



עוד מורה להמן לבנקים להקטין את החשיפה למעילות והונאות באמצעות הגברת הליכי זיהוי נאותים. לקוחות שנחסם חשבונם יידרשו על ידי הבנקים להשלים את יתרת פרטי הזיהוי שלהם, והבנקים יסירו את החסימה.



במסגרת החוק למניעת הלבנת הון הוצא צו לבנקים המחייב אותם להחתים את לקוחותיהם על זהות הנהנים מחשבונות הבנקים. בנוסף, נדרשים לקוחות הבנקים להשלים את מלוא פרטי הזיהוי של בעלי החשבונות. בתחילה הורה המפקח על הבנקים לחסום את כל החשבונות שבעליהם לא יחתמו על ההצהרות, אולם לאחר מחאה ציבורית הקל את הוראותיו, והורה לחסום רק חשבונות שפרטי הזיהוי של בעליהם אינם מספקים.



כיום, כחודש לאחר המועד האחרון שנקבע למסירת ההצהרות החתומות, מורה המפקח לבנקים לפעול להשלמת יתרת ההצהרות של הלקוחות שעוד לא חתמו על ההצהרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully